Hoe kan ik een avi bestand op een dvd - r zetten en op een dvd speler laten afspelen ?

ik heb een avi bestand (film) op een dvd - r gezet maar de dvd speler heeft niks gevonden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
7.3K

Het beste antwoord

DVD-spelers kunnen vaak alleen video-DVD's afspelen. De DVD die jij hebt gemaakt is een data-DVD met daarop het avi-bestand. Je zult het avi-bestand moeten converteren naar een video-DVD. Dat kan met het gratis programma DVD-Flick. Hieronder de link naar waar je het kunt downloaden.,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet alle DVD spelers kunnen AVI's afspelen. Jammer maar helaas...
AWM
14 jaar geleden
Je zult het het bestand wel naar een dvd file moeten omzetten.
Daar zijn verschillende programma;s voor maar dat doe je niet zo maar even en is ook niet zomaar even uit te leggen. Waarschijnlijk staan er op internet wel uitgebreide beschrijvingen voor maar het mooiste is als iemand je het zou kunnen uitleggen en voordoen.

Een programma is bijvoorbeeld dvdlab, gewoon te koop of te (illegaal) wel te downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Format Factory is uw antwoord. Format Factory is a multifunctional media converter.
Provides functions below:
All to MP4/3GP/MPG/AVI/WMV/FLV/SWF.
All to MP3/WMA/AMR/OGG/AAC/WAV.
All to JPG/BMP/PNG/TIF/ICO/GIF/TGA.
Rip DVD to video file , Rip Music CD to audio file.
MP4 files support iPod/iPhone/PSP/BlackBerry format.
Supports RMVB,Watermark, AV Mux.

al uw video,s en geluid enzv omzetten en gratis. ik gebruik het al jaren. kijk op. http://www.pcfreetime.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier kan je ook gratis software downloaden voor het omzetten van films op allerlei manieren.
Sommige dvd-spelers kunnen avi-bestanden direct afspelen, maar dan moeten die wel aan bepaalde eisen voldoen, een divx-avi (die voldoet aan de divx standaarden) kan bijvoorbeeld op veel spelers worden afgespeeld. Maar een gewone avi dan weer niet.
Ook xvid is zo'n standaard.

Hier kan je ook gratis software downloaden voor het omzetten van films op allerlei manieren. En dus ook avi naar dvd (video-TS files)
http://dvdvideosoft.com/
Denk er bij het branden dan wel om dat je kiest voor een DVD-Video en dan vervolgens die Video-TS bestanden branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xilisoft heeft een eenvoudig programma. Klik op de volgende link: http://www.xilisoft.com/avi-to-dvd-converter.html
Heb het reeds meermalen met goed resultaat gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WINAVI Video Converter is een heel gemakkelijk programma die die klus voor jouw doet, én het kan ineens branden ook.
http://www.winavi.com/en/download/download.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon een avi bestand op een dvd -r zetten en dan laten lezen door een dvd speler zal niet lukken. De DVD speler kent geen "pure" avi-bestanden. Je moet het avi bestand laten omzetten naar een bestand dat een DVD kan lezen. Het programma WINAVI Video Converter kan dit allemaal en kan ook ineens de dvd maken met het avi bestand.