Hoe zet ik .rtf om in .doc of nog beter .pdf?

In teksteditor heb ik een brief geschreven die ik per mail graag wil versturen. Alleen kan deze ze niet in dit bestandstype versturen. Hoe kan ik het bestandstype veranderen? (.rtf)

Het liefst in .doc of .pdf

bedankt alvast

Toegevoegd na 55 minuten:
Vergeten te vertellen dat ik hierbij een imac gebruik.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Heb je Word? Dan kun je die RTF gewoon inlezen en dan omzetten naar DOC en/of PDF.

Heb je geen Word? Dan kun je het gratis LibreOffice downloaden. Ook dat pakket kan RTF inlezen en omzetten in DOC en/of PDF.

Toegevoegd na 10 uur:

Ik zie nu je toevoeging dat je een imac gebruikt.

Dat is geen probleem. LibreOffice is ook gratis te downloaden en onbeperkt gratis te gebruiken op een mac. Zie de downloadpagina van LibreOffice voor de verschillende versies.

Cryofiel
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
OpenOffice is toch gewoon de "oude vork" van LibreOffice? Volgens mij kan LibreOffice (en dus ook OpenOffice) gewoon RTF-bestanden aan. Als dat niet vanzelf gaat, probeer dan eens of je ergens een import-mogelijkheid kunt vinden die RTF accepteert. Of lees gewoon de RTF in, en kijk of hij er dan tijdens het inlezen alsnog achterkomt dat het toch echt om RTF-formaat gaat. Misschien moet je zoeken naar Rich Text Format, dat is waar RTF voor staat.