Kan ik mijn oortjes gebruiken als microfoon in mijn laptop?

Ik heb Samsung oortjes en in mijn laptop een 3.5mm audio uitgang en 3.5mm microfoon ingang, is het mogenlijk dat als ik mijn oortjes aansluit op de microfoon ingang, dat deze dan als microfoon werken op Skype?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of is dit alleen mogelijk in een laptop die audio-uit en microfoon-in in delzelfde 3.5mm poort hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
5.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, met dit verloopkabeltje: http://www.bol.com/nl/p/3-5mm-3-pin-headset-splitter/9200000008892983/#

Antwoorden (2)

Luidsprekers zijn passief en geven geen signaal af. Microfoons worden gevoed of geven zelf een signaal af. Dat past niet bij elkaar,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De eenvoudigste manier om daar achter te komen is, het te proberen. Oortjes zijn -denk ik, maar ik weet het niet zeker- kristal"luid" sprekers, en die zouden in principe ook als microfoon gebruikt kunnen worden. Of dat feitelijk gaat, kan ik dus niet van tevoren inschatten-- ik weet niet eens wat voor software je hebt. Windows pretendeert intelligenter te zijn dan de gebruiker (of ze daarin geslaagd zijn houd ik voor me, want dan wordt mijn reactie verwijderd), dus je zult het gewoon moeten proberen. Steek je "oortjes" in een microfooningang en kijk of je iets ziet. En of het werkt. Dan weet je het.