dvd shrink hakt mijn filmpje in 3 stukken, hoe voorkom ik dit?

Wil graag vakantiefilm bewaren op onze externe harde schijf. Heb de film via DVD Shrink verkleint. Als ik deze echter opsla, dan blijken er nu 3 bestandjes te zijn ipv 1 bestand. Dus de film is in 3 stukken verdeeld.

Als ik de film wil kijken, heb ik dus 2 x een onderbreking van 2 seconden met een zwart scherm. Hoe kan ik dit voorkomen. Wil eigenlijk gewoon 1 bestandje, zodat ik de film in 1x kan kijken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

De DVD specificaties schrijven een maximale bestandslengte voor van precies 1GB per bestand(VOB), jouw filmpje zal dus groter zijn(ik gok op >3GB opgeteld) dan die maximale bestandslengte. Om zo'n film naadloos te krijgen zul je het bronbestand moeten converteren naar MPEG2(als één lange film) en deze te authoren met eventueel een gratis DVD authoring pakketje, en daar je hoofdstukjes plaatsen(indien wenselijk)

zie: http://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-free-dvd-authoring-tools/