Hoe kan ik drivers installeren bij het herinstalleren van Windows?

Ik heb een upgrade van windows 10 gedaan en wil nu Windows 10 herinstalleren met ISO. Ik heb helaas geen cd's bij mijn laptop gekregen omdat er een recovery partitie is, en die ga ik verwijderen.

Is er een manier om de drivers van mijn laptop te kunnen installeren?

Laptop: HP G62-b05SD notebook
Moederbord: Hewlett-Packard 143A

8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beter behoudt je de recovery eerst. Daar staan vaak de drivers op.
Eric1993
8 jaar geleden
Wat moet ik dan doen indien ik het wil laten staan? Want in de recovery staat windows 7 op en ik wil juist windows 10 installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon Win 10 intalleren op de normale partitie en de recovery partitie voorlopig even laten zoals hij is.
Eric1993
8 jaar geleden
@RonnieZ Oké. Maar dan heb ik nog steeds drivers nodig voor de windows 10..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heeft Win10 die dan niet standaard aan boord?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Eric1993 Je installeert gewoon win10, die heeft 95% van alle standaarddrivers, je kijkt wat je mist (waarschijnlijk niks) en als je iets mist download je dat bij de fabrikant van je laptop of bij je GPU-fabrikant. De tijden van driverCD's zijn allang voorbij.

Antwoorden (1)

Dat is een bug bij W10, de grafische drivers worden niet meegenomen en moeten later handmatig worden ingevoerd.

Stappenplan:

-formatteer eerst de partitie waar je een SCHONE W10 wilt installeren
-ga dan naar de File Explorer (Verkenner) en kies voor: laat alle folders zien
-onder "Netwerk" zie je de folder "Configuratiescherm", daarop dubbelklikken
-kies in "Configuratiescherm" voor Beeld: "Iconen"
-kies nu voor "Apparaatbeheer" en ga met je rechtermuisknop op "Beeldscherm adapter" en kies voor "automatische update" (via het Internet)

W10 zal eerst aangeven dat de juiste driver is geinstalleerd maar is ondertussen wel bezig het Internet af te zoeken. Als het goed is heb je dan de juiste driver.