Hoe zorg ik ervoor dat kernel_task op mijn MacBook minder RAM geheugen in beslag neemt ?

Ik heb sins kort mijn MacBook RAM geheugen ge-upgrade van 2G naar 4G, en nu zie ik bij (het hulpprogramma) activiteitenweergave dat kernel_task meer dat 500mb in beslag neemt. Weet iemand hoe ik dit moet weghalen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

Je hebt je geheugen uitgebreid om je kernel meer ruimte te geven om sneller te werken. Dan zal hij het ook gebruiken. Dat werkt alleen maar efficiënter. Geen reden dus om de kernel te knijpen. En je geeft niet aan dat je de instellingen hebt gewijzigd zodat meer applicaties in het geheugen worden geladen.
Hoe minder er van en naar schijf geswapt wordt des te beter. Als het geheugen niet vol zit wordt de computer niet trager.
Vergelijk het met een auto. Jij hebt de motorruimte vergroot en een normaal mens zet er dan een grotere motor in, maar jij wilt de oude motor er inlaten om de extra ruimte ergens anders voor te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kernel_task is het hart van OSX naast belangrijke processes worden hier ook de extensies in geladen... Check de map "/system/library/extensions" welke extensies je niet meer gebruikt of nodig acht, en verplaats die naar een andere(tijdelijk map). Sommige van die extensies kunnen het geheugengebruik van kernel_task flink doen oplopen, zodat je mac merkbaar trager wordt....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oké, zal ik dan kijken welke extensie het grootst is (kwa MB)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik kijk bij extensions zie ik allemaal bestanden die me totaal niet bekent voor komen, zou het eventueel helpen als ik mijn MacBook HELEMAAL opnieuw instel (factory settings dus)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haal de extensies tijdelijk allemaal weg om te zien of het nu beter is met de kernel_task? Vaak zijn ' rottige' extensies de oorzaak dat het geheugen groeit...(HP drivers waren berucht hierom)
de kernel task is de kern van je OS dus daar kun je niet aan komen zonder problemen
bedenk ook dat een mac anders omgaat met geheugen dan windows
Wat misschien wel een oplossing is de 5de tip in dit videootje
scheelt echt
capthavoc