Hoe kun je automatisch de datum van je laatste bewerking opslaan in een excel-bestand, zo dat het in het bestand zelf staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
15.8K

Antwoorden (2)

U kan, behalve te typen ook de datum invullen door Ctrl + ;(punt-komma) te drukken
en de tijd door Ctrl + :(dubbel punt)
Eens aangemaakt blijven die in de cel.
Als u dit automatisch doet via bv een macro zal die telkens bewerkt worden en dus steeds veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf in verschillende sheets de volgende macro staan

Sub auto_close()
[laatste_wijziging].Value = Now()
End Sub

Als je in de sheet dan een cel hebt met de naam "laatste_wijziging", dan zal de macro op het moment dat je het bestand sluit in de cel de actuele datum/tijdwaarde neerzetten.