Hoe voeg ik met een als-functie een smiley in in Excel?

Ik zet eerst de smiley in het werkblad en maak dan met "Naam definiëren" een verwijzing naar de cel met de smiley. Vervolgens gebruik ik de naam in de formule (een als-functie) met "Gebruiken in formule", maar in plaats van de smiley toont Excel een "J", ook in het afdrukvoorbeeld.
Vermoedelijk is het weer een typisch staaltje van Microsoft-onbenul, maar misschien weet iemand een oplossing. MIjn hartelijke dank daarvoor.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet de celopmaak van de cel waar de formule in staat aanpassen. In de cel staat wel de smiley, maar dan in het verkeerde lettertype (waarschijnlijk Calibri). Een smiley ziet er inderdaad uit als een hoofdletter J wanneer die smiley wordt weergegeven in het lettertype Calibri. Verander dus de opmaak van de cel waar de formule in staat. Waarschijnlijk moet je het lettertype veranderen in Wingdings.   Toegevoegd na 2 minuten:   Je kunt ook de cel met de smiley kopiëren (Control-C). Daarna de cel met de formule selecteren, maar nu niet plakken, maar linksboven in het Lint kiezen voor Plakken Speciaal. Daar zeg je dan dat je niet de cel zelf, maar alleen de opmaak van die cel wilt plakken. Op die mannier krijgt de cel met de formule hetzelfde (juiste) lettertype als de cel met de smiley.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100