Welke versie van Office 2013 moet ik installeren?

Ik heb een systeem met Windows 8.1, 64 bit.

Bij de installatie van Office Pro Plus 2013 heb ik de opties om de X64 versie óf de X86 versie te installeren.

Welke van deze twee is op mijn systeem van toepassing?

Je zou denken de X64 versie maar er bestaat géén Windows 8.1, 86 bit versie. Wat is hierin dan het verschil?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
x86 = 32 bit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke, bedankt. Dus ik kan dan het beste de X64 versie installeren?
capthavoc
8 jaar geleden
yep

Het beste antwoord

x86 = 32 bit x64 = 64 bit vraag me niet waarom.

De 32 bit versie van Office werkt beter met bepaalde plugins en dergelijke dan de 64 bit versie.

Daarom raad Microsoft waarschijnlijk aan om de 32 bit versie te installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is inderdaad een wat onhandig gebruik. Beter had geweest x86-32 en x86-64. http://nl.wikipedia.org/wiki/X86-64 De 32 bit variant van x86 was op een gegeven moment de standaard, dus werd dat x86 genoemd. Toen is men heel raar x64 gaan gebruiken voor x86-64 en is men maar x86 blijven zeggen tegen de 32 bit variant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld de electronische Van Dale wilt koppelen aan Word gaat dat beter met een 32-bits.

Andere antwoorden (1)

De 32bit versie, vraag me niet waarom, logisch is anders, maar Microsoft adviseert dit zelf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze werken overigens beide op jouw systeem.