Hoe kan ik bestanden comprimeren?(lees beschrijving)

Ik probeer films van ongv. 1gb te comprimeren naar iets kleiners bv. 500 mb. Nou heb ik op internet gelezen dat je dat kan oden Winrar en 7Zip. Maar als ik ze dan aan een archief toevoeg worden de films nauwelijks kleiner ong. 20 mb. Dit vind ik raar want op mijn computer heb ik een bestand staat die ingepakt 148 mb is en uitgepakt 1,13 gb.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus hoe kan ze zodanig comprimeren dat ze ongv. 200 mb worden?

Toegevoegd na 40 minuten:
Graag iets voor avi's en mkv's.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

je moet ze dan met een programmaatje als bijv DVDShrink overschrijven en daarmee kan je dan de grootte kiezen. 1 gb naar 500mb is nog steeds wel goede kwaliteit. Maar het is aan jou welke wensen je hebt.
Hier wat tips en een linkje naar dvd shrink. Er is meer op de markt maar shrink werkt gemakkelijk. LEt wel: er gaat wat tijd inzitten waarbij je niets anders kan doen dan... wachten...
http://www.icer.nl/tutorials/software/videos_comprimeren.php

http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Rip-Other-Tools/DVD-Shrink.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
zoals ik al zei de video in kwaliteit verlagen is mogelijk
kwestie van de goeie verhouding vinden en maar hopen dat je precies op de grote uitkomt zonder al teveel kwaliteitsverlies en inderdaad geduld hebben
Dat gaat echt niet lukken. tenzij je de video in kwaliteit verlaagt.
Vroeger werden zip files ed wel gebruikt om data te comprimeren en tegenwoordig ook wel
maar dat is vaak al op voorhand gedaan
video is dus eigenlijk al gecomprimeerd zover als maar kan

vroeger was de data niet voorgecomprimeerd en was toen al klein en dus verhoudingsgewijs was elk bitje meegenomen door dat "handmatig te doen
tegenwoordig is dat niet meer een issue
Je kan kijken of dat bestand waar je op doelt een speciale extentie heeft ? maar vaak gaat het dan niet om video ed

Vaak hebben dit soort zip file ook lege container/mappen die in feite alleen een bepaald aantal bytes reserveren voor iets dat er later nog komt te staan bijvoorbeeld data dat later nog via het net wordt gepompt
Dus is het een beetje een valse aanduiding dat iets zo groot uitpakt.

dat beste compressie die je kan krijgen is met winrar
maar dat is ook wel het beste wat je kan krijgen.
en duurt een eeuwigheid.

video jpg mp3 iso img etc etc
zijn al zodanig gecomprimeerd als maar kan
dus ik vrees dat je dit zonder video kwaliteitsverlies simpelweg niet voor elkaar krijgt.
capthavoc
11 jaar geleden
Het beste is om ze, zonder kwaliteitsverlies, over te zetten naar divx. Je moet er iets voor betalen maar je krijgt er een converter bij.