hoe kun je in Word nieuwe letters en tekens maken?

bijvoorbeeld O met een / er doorheen.
zelf zou ik als ik typ =niet willen zien dat dit omgezet zou worden in = met een / er doorheen

Toegevoegd na 42 minuten:
dus als ik typ "=niet" automatische omzetting in = met / erdoorheen : is-ongelijkteken

Toegevoegd na 12 uur:
met autocorrectie werken: goed idee! maar dan moet ik eerst wel = met / (is ongelijk aan) weten te maken

Toegevoegd na 19 uur:
als ik Alt rechts indruk met 8 krijg ik ¾
als ik iets probeer met Alt links gebeurt er niks,

Toegevoegd na 6 dagen:
ik kom er niet uit met het antwoord
concreet hoe maak ik van "=niet" een =-teken met daar doorheen ene /

Weet jij het antwoord?

/2500

In de link van de volgende site wordt uitgelegd hoe je zelf woord- en lettercombinaties in Office-programma's kan toevoegen binnen de autocorrectiefunctie van de spellingschecker. Hierdoor kan je dus zelf je eigen sneltoetsen toevoegen: https://goo.gl/NPjVzB. Verder kunnen bijzondere leestekens idd. ingevoerd worden met 'invoegen' --> 'symbool', zoals al werd gezegd in de reactie. Tot slot kan dit met de oude ASCII-lijst. Ondanks dat het een ouderwetse manier is, vind ik deze manier toch nog altijd handig in gebruik: je houdt de linker ALT-toets van je toetsenbord ingedrukt en tikt vervolgens de code van het bijzondere leesteken in m.b.v. de cijfers aan de zijkant van je toetsenbord. Dus niet met de cijfers boven je letters! Hier heb je een volledige ASCII-lijst: http://goo.gl/3zF9M.

Als ik in Word een tekst typ en daarbij een O met een schuine streep erdoor nodig heb, bijvoorbeeld voor BJØRK, dan ga ik het liefst naar de Speciale tekens. Die staan onder de Bureau-accessoires van de computer, maar ik heb er in het Startmenu een Snelkoppeling naartoe gemaakt. Maar je kunt het ook in Word zélf voor elkaar krijgen: Je gaat naar Invoegen en klikt helemaal rechts op Symbolen. Kies voor Symbool invoegen en vervolgens voor Meer symbolen. Daar kun je per lettertype zien welke bijzondere tekens er nog meer gebruikt kunnen worden naast die je op je toetsenbord hebt staan. Zo kun je Bjørk typen. (De kleine ø kreeg ik hier trouwens eerder in beeld dan rechtstreeks met de Speciale tekens, en daarom schreef ik het de eerste keer maar helemaal met hoofdletters!).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100