hoe kun je in Word nieuwe letters en tekens maken?

bijvoorbeeld O met een / er doorheen.
zelf zou ik als ik typ =niet willen zien dat dit omgezet zou worden in = met een / er doorheen

Toegevoegd na 42 minuten:
dus als ik typ "=niet" automatische omzetting in = met / erdoorheen : is-ongelijkteken

Toegevoegd na 12 uur:
met autocorrectie werken: goed idee! maar dan moet ik eerst wel = met / (is ongelijk aan) weten te maken

Toegevoegd na 19 uur:
als ik Alt rechts indruk met 8 krijg ik ¾
als ik iets probeer met Alt links gebeurt er niks,

Toegevoegd na 6 dagen:
ik kom er niet uit met het antwoord
concreet hoe maak ik van "=niet" een =-teken met daar doorheen ene /

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
3.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Invoegen > Symbool Wat bedoel je precies met "zelf zou ik als ik typ =niet willen zien dat dit omgezet zou worden in = met een / er doorheen"? Waarom zou een symbool omgezet worden in iets anders?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tilborghs: ALT 8800 dus (voor Windows) zoals ik in mijn reactie op mijn eigen bericht zei.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tilborghs: dan heb je waarschijnlijk je Numlock niet aanstaan, of je hebt geen Windows-computer. ASCII-tekens genereer je trouwens met de linker ALT-toets zoals ik al zei.

Antwoorden (2)

In de link van de volgende site wordt uitgelegd hoe je zelf woord- en lettercombinaties in Office-programma's kan toevoegen binnen de autocorrectiefunctie van de spellingschecker. Hierdoor kan je dus zelf je eigen sneltoetsen toevoegen: https://goo.gl/NPjVzB.

Verder kunnen bijzondere leestekens idd. ingevoerd worden met 'invoegen' --> 'symbool', zoals al werd gezegd in de reactie. Tot slot kan dit met de oude ASCII-lijst. Ondanks dat het een ouderwetse manier is, vind ik deze manier toch nog altijd handig in gebruik: je houdt de linker ALT-toets van je toetsenbord ingedrukt en tikt vervolgens de code van het bijzondere leesteken in m.b.v. de cijfers aan de zijkant van je toetsenbord. Dus niet met de cijfers boven je letters! Hier heb je een volledige ASCII-lijst: http://goo.gl/3zF9M.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind ALT-getal inderdaad de handigste methode.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie trouwens dat mijn eigen bericht niet klopt: de link naar de ASCII-lijst geeft niet de volledige lijst. Het is-ongelijk-teken waarnaar gevraagd werd, staat er bijvoorbeeld niet tussen :$. Hier alsnog een link naar een ASCII-lijst waar wel het is-ongelijk-teken in staat (durf nu niet meer te zeggen dat deze lijst nu wel volledig is ;)): http://goo.gl/2ZEs. De ASCII-code voor het is-ongelijk-teken is overigens: ALT 8800.
Als ik in Word een tekst typ en daarbij een O met een schuine streep erdoor nodig heb, bijvoorbeeld voor BJØRK, dan ga ik het liefst naar de Speciale tekens. Die staan onder de Bureau-accessoires van de computer, maar ik heb er in het Startmenu een Snelkoppeling naartoe gemaakt.

Maar je kunt het ook in Word zélf voor elkaar krijgen:
Je gaat naar Invoegen en klikt helemaal rechts op Symbolen. Kies voor Symbool invoegen en vervolgens voor Meer symbolen.
Daar kun je per lettertype zien welke bijzondere tekens er nog meer gebruikt kunnen worden naast die je op je toetsenbord hebt staan.

Zo kun je Bjørk typen.
(De kleine ø kreeg ik hier trouwens eerder in beeld dan rechtstreeks met de Speciale tekens, en daarom schreef ik het de eerste keer maar helemaal met hoofdletters!).
Amadea