Mijn CPU wordt continu minimaal 50% belast. Heeft iemand een idee welk programma(onderdeel) dat kan doen?

Ik kan in taakbeheer niet achterhalen welk programma of proces of service daar verantwoordelijk voor is. Zodra de pc is opgestart gebruikt iets al minimaal 50% van de cpu (volgens Core-Temp, HWiNfO64 en Windows Taakbeheer). Maar als ik in Taakbeheer bij 'toepassingen' kijk zijn er geen programma's geladen. Onder 'processen' staat een hele waslijst met programma(onderdelen) die af en toe 5 of 10 of 20 % aangeven maar dat is bij elkaar niet continu 50%. Onder 'services' staan ook gen rare dingen en heb ik alles een keer gestopt, maar dat maakte ook niks uit.
Ik heb de pc gescand met Avast, Kaspersky en Malwarebytes en via online scanners met Bitdefender en F-Secure; volgens allemaal was ik virus en malware-vrij.
Daarnaast heeft de harde schijf het (naar mijn idee) niet drukker dan normaal. Ook alle USB-apparatuur (behalve de muis) heb ik ontkoppeld, zonder gewenst resultaat.
Al met al ben ik door de ideeën heen. Ik hoop dat misschien iemand hier nog een idee heeft.
De pc heeft een Intel C2D E6800 (3,3 GHz) met 4 GB RAM en draait Windows 7 professional met SP1.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ik had dit ook met windows 7.
Hier staat het ook.
Bij XP komt het ook voor.

https://richard2009.wordpress.com/2013/12/21/xp-svchost-exe-100-cpu-windows-xp-extreem-langzaam-na-update/

Ik heb automatische windows update uitgezet.
Toen malwarebytes scannen, en dan opnieuw opstarten.
De updat,s moest wel uitblijven.