Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je in excel 2007 een hele regel automatisch gekleurd krijgen als je één cel invult?

Als ik de verkoopdatum in vul, zou ik graag de hele regel i.p.v. alleen die cel automatisch kleuren, het liefst ook gekoppeld aan een volgende bladzijde. Ik weet helemaal niet meer hoe het zat met automatische opmaak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op deze pagina daar staat een cursus excel misschien staat het er tussen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daarvoor gebruik je de functionaliteit 'Voorwaardelijke opmaak'. Die vind je op de Ribbon 'Start' in het kopje 'Stijlen'.

Selecteer in Excel de regels waar je de opmaak op wilt toepassen. Klik op de knop 'Voorwaardelijke opmaak' en klik op 'Nieuwe regel'.

Kies voor 'Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt' en vul in het vak 'Waarden opmaken waarvoor deze formule geldt' de volgende formule in: "=NIET(ISLEEG($A1))" Waarbij je "$A1" moet vervangen door de cel waar je de verkoopdatum invult.

Let op! de "$" in "$A1" is noodzakelijk. Anders wordt er voor alle regels naar "A1" gekeken ipv op elke regel naar de juiste cel.

Klik op de knop 'Opmaak' en geef de opmaak mee die je wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Lijkt sterk op mijn antwoord (had het jouwe niet gezien), een topantwoord dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord. Ik kende de opmaak op basis van formules nog niet.

Andere antwoorden (2)

Om een regel in excel op te maken klik je eerst op het vakje met het regelnummer, voor de regel.
Daarmee selecteer je een hele regel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
dat is niet automatisch
In onderstaand plaatje kleur ik de cellen A1:G1 oranje als de waarde in A1 niet leeg is (dus <>""). Zodra je in A1 een datum invult geldt de formatting en kleurt A1:G1 oranje.

De formatting kun je vervolgens naar alle gewenste regels kopiëren. Staat daar al data, kopieer dan als Plakken Speciaal en alleen formats. Let heel goed op het gebruik van dollartekens, zou ik geen $ voor de A zetten dan geldt dat B1 een waarde moet hebben voor de kleur van B1 enzovoorts.

Ik heb de Engelse versie, vertalen moet je even zelf doen. Succes!
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
paulus811
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding