is er ook een soort steno voor op de computer zodat je makkelijker kunt meeschrijven?

Vroeger had je een snelschrift, steno. Dat werkte je later uit naar een verslag oid. Bestaat er ook een manier sneller op de computer iets in te voeren, net zoals op je mobiel met een paar letters een voorstel wordt gedaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.5K

Het beste antwoord

Blindtypen is nog wel het handigsten er bestaan tevens ook steno-toetsenborden.
Maar er nog wel een paar oplossingen voor jou probeem:
1.Word
1.1. Ga in word naar opties-controle-autocorrectieopties
1.2. Vink als deze niet is aangevinkt het hokje aan met de achterstaande tekst: "tekst vervangen tijdens het typen"
1.3. Vul hier in de eerste kolom een afkorting in en in de tweede het hele woord, dit kost tijd, maar is best handig

2.Google Transcript
2.1. Ga naar http://www.google.co.in/inputtools/
2.2. Klik op probeer het en klik onder op de knop download voor Windows
Belangrijk!: Google Transcript ondersteunt op het moment nog geen Nederlands, maar dit kan je wel in de gaten houden

Je kunt ook kiezen voor de chrome extensie deze ondersteunt wel Nederlands