Kan ik een aparte formule in de ALS formule doen bij Excel?

Als ik de NETTO.WERKDAGEN formule op de hele rij van toepassing maak en de einddatum is nog niet ingevuld, krijg ik een groot negatief getal. Dat getal vind ik niet netjes staan. Daarom zoek ik een manier dat er een tekst in komt te staan in plaats van dat negatieve getal, of dat de cel leeg blijft.

Ik heb gekeken of dat kan met de NETTO.WERKDAGEN formule in de ALS formule, maar dat werkt niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Denk dan aan zoiets:
=ALS(OF(ISLEEG(A1);ISLEEG(A2));"";NETTO.WERKDAGEN(A1;A2))

Waarbij de data waartussen je kijkt in A1 en A2 staan. Als een van beide leeg is geeft deze formule "" als uitkomst, dus een lege cel (maar je kunt natuurlijk ook wat anders tussen de aanhalingstekens zetten)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
=ALS(NETTO.WERKDAGEN(A1;B1;5)>0;NETTO.WERKDAGEN(A1;B1;5);"Nog niet ingevuld")

Waarbij A1 de start datum is, B1 de eind datum is en 5 de aantal vakantie dagen.

Wanneer de uitkomst niet groter is dan 0 wordt er "Nog niet ingevuld" weergegeven.
Wanner de uitkomst groter is dan 0 wordt de waarde uit de formule genoteerd.