hoe kan ik een afbeelding met tekst erop veranderen in bewerkbare tekst?

Vaak zie ik een afbeelding van een tekst, kan die tekst bewerkbaar worden gemaakt, zodat ik in Word dingen toe kan voegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
34.7K
SimonV
9 jaar geleden
Upload je afbeelding hier en kies "Dutch": http://www.free-ocr.com/
Amadea
9 jaar geleden
Bedoel je dat je de afbeelding in de vorm van tekst wilt verwerken, of gaat het alleen om de tekst bij de afbeelding die jij wilt veranderen?

Het beste antwoord

Je kunt een afbeelding met tekst erop in bewerkbare tekst veranderen door het gebruik van een OCR-programma. Met zo’n programma wordt geprobeerd door patroonherkenning alle tekens uit de afbeelding als letters te herkennen.
Er zijn twee manieren:
- je kunt de afbeelding uploaden en direct op een website laten converteren.
- je kunt een OCR-programma downloaden en op je computer de afbeelding omzetten naar tekst.

Cruciaal bij het omzetten van een Nederlandse tekst is dat het programma beschikt over een Nederlands woordenboek. Als je kunt instellen dat de tekst Nederlands is, voorkom je dat het programma bijvoorbeeld “.n” (. kan een a of e zijn, onduidelijk leesbaar) omzet in het Engelse an in plaats van en.

ONLINE OMZETTEN

Google Documenten
De online tekstverwerker van Google kan tekst herkennen in PDF's en foto's.
Klik hiervoor op Uploaden en vink aan: Tekst converteren uit PDF- of afbeeldingsbestanden naar Google Documenten. Werkt niet goed met documenten met een complexe layout.

Onlineocr.net
Het werkt ook met speciale tekens en documenten met een complexe layout.
Kies Dutch als het een Nederlandse tekst betreft.
http://www.onlineocr.net/

Free OCR
De tekstherkenning beperkt zich tot het herkennen van de naakte tekst, alle formattering en lay-out gaan volledig verloren.
http://www.free-ocr.com

GRATIS OCR-PROGRAMMA’S

OCR Desktop Application
SimpleOCR
FreeOCR
http://www.geckoandfly.com/4043/free-ocr-handwriting-fax-document-and-imaging-scanning-software/
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Een afbeelding met tekst kan bewerkbaar worden gemaakt door die af te drukken, en die afdruk vervolgens met een OCR programma in te scannen, te converteren en op te slaan als tekst.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik vermoed dat je dan de tekst nog wel moet controleren op conversiefouten. Het programma zal vast niet alles correct herkennen en correct omzetten naar letters. Klopt dat?
SimonV
9 jaar geleden
Afbeelding direct scannen lijkt me sneller en foutlozer gaan...
Antoni
9 jaar geleden
Met alleen maar een scan van de afbeelding is de tekst nog niet bewerkbaar.
SimonV
9 jaar geleden
Ik bedoel dus de afbeelding direct scannen via bijvoorbeeld http://www.free-ocr.com/
Reddie
9 jaar geleden
@Antoni , Ja dat klopt.
@SimonV, Sorry, ben nog van voor de oorlog.