Hoe zet ik automatische hoofdletters uit in LibreOffice Writer?

LibreOffice Writer maakt automatisch een hoofdletter van de eerste letter in een regel/zin.
Hoe kan ik dit uitschakelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.6K

Het beste antwoord

Om de hoofdletter aan het begin van de zin uit te schakelen:
To Stop Capitalizing the First Letter of a Sentence
Choose Tools – AutoCorrect Options.
Click the Options tab.
Clear the "Capitalize first letter of every sentence" check box.

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik ga ervan uit dat dit Engels geen probleem is. Als ik het moet vertalen, zeg het even!

Toegevoegd na 4 minuten:
Een grove vertaling van het antwoord:
Ga naar gereedschap - autocorrectie opties.
Klik op het tabblad Opties.
Haal het vinkje weg bij: Elke zin met een hoofdletter beginnen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
De richtlijnen van Goeie Vraag schrijven voor dat het antwoord in het Nederlands wordt gegeven. Het doet er niet toe of vraagsteller de Engelse taal beheerst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! Een plus én het beste antwoord!
Snel de vraag sluiten voordat je antwoord wordt verwijderd omdat 'ie niet in het Nederlands is. ;)