Hoe kun je een driver op je PC handmatig updaten?

Ik heb behalve op Spamfighter ook een abonnement op Driverfighter. Deze geeft aan welke driver(s) ik kan laten updaten, door Driverfighter. Dat heb ik één keer laten doen. Gevolg: hele PC ontregeld. Een medewerker van UPC kwam de boel voor een fiks bedrag herstellen en zei me, dat ik deze beter zelf handmatig kan updaten. Prima. Maar: hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Drivers hoef je helemaal niet te updaten. De enige driver die ik wel eens update is mijn videokaartdriver. Omdat dat handig is voor nieuwe games. Drivers vind je bij laptopfabrikant, moederbordfabrikant, videokaartchipfabrikant, etc. Maar betaal je voor antispam en driverupdates? Dat is echt belachelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, mogelijk heb je gelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind je het normaal voor iets te betalen wat helemaal niet nodig is dan? Of gekker wat zo slecht werkt dat je je PC na moet laten kijken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben je van plan te blijven betalen????
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Heb Driverfighter verwijderd en zal het abonnement zeker niet meer verlengen.
Maar spamfighter is toch wel zinvol? Ik heb geen zin in hacks, Trojaanse paarden en dat soort ellende. Ik ben niet zo'n computernerd, heb er verder geen verstand van, wil dat ding gewoon prettig kunnen gebruiken.

Het beste antwoord

Updaten van drivers is doorgaans niet echt nodig, hoogstens voor je videokaart.

Wil je het toch doen:
- Ga dan naar Start of je bureaublad
◦ Klik met de rechtermuisknop op Computer
◦ Ga vervolgens naar Eigenschappen
◦ Klik op Apparaatbeheer
◦ Klik (bijvoorbeeld) op het plusje voor Monitors
◦ Rechts-klik op (een) monitor klik op Stuurprogamma
◦ Klik op Stuurprogramma bijwerken: De computer gaat nu op zoek in locaties op uw pc [één of meer schijven] en/of het internet naar nieuwe versies van de drivers voor de [in dit geval] monitor van uw PC en kan die zonodig meteen installeren.

Toegevoegd na 2 uur:
Apparaatbeheer is in Windows 8 te bereiken via het Win-X startmenu of via het configuratiescherm.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kwam tot en met Apparaatbeheer. Stuurprogramma kon ik niet vinden.
SimonV
9 jaar geleden
Bij mij staat bijvoorbeeld "Beeldschermen" of "Muizen".
Klik op het plusje.
Rechts-klik op de beeldschermnaam
Dan zie ik direct "Stuurprogramma's bijwerken" staan.
Je gebruikt Windows 7?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja.
Ik heb nu gedaan wat je aangaf en dit voltooid.
Maar ik heb ook leergeld betaald en de Driverfighter verwijderd. Ze reageerden overigens meteen met de vraag 'waarom'.
Dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Maar' één antwoord, terwijl ik aan reactie van MrTomaat ook wel wat had, nl. de durf om DriverFighter te beëindigen. Leergeld betaald. Dank voor je hulp en bronvermeldingen, SimonV.