Word: hoe kun er ervoor zorgen dat bepaalde bestanden automatisch openen bij het opstarten van de pc?

het gaat niet om het programma maar om tekstbestanden.

Toegevoegd na 2 uur:
eigenlijk dus: hoe open ik Word automatisch en meteen daarna die bestanden.

Toegevoegd na 4 uur:
het simpele idee van SimonV spreekt me erg aan.Maar verdwijnt zo'n document dan uit de standaardmap voor documenten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
7.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
om een word bestand te openen moet toch echt het programma Word ook openen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Je kunt als je Word opstart via de startknop ook al gewoon het bestand kiezen. Meestal ben je niet zo heel lang met bepaalde bestanden bezig en dan moet je dat opnenen ook iedere keer aanpassen. Volgens mij gaat dat irriteren.

Het beste antwoord

Sleep elk doc-bestand met de rechtermuisknop naar de map:
Start -> Alle programma’s -> Opstarten en kies daar "Snelkoppeling maken".

Of klik op een doc-bestand met de rechtermuisknop.
Kies "Snelkoppeling maken".
Sleep deze snelkoppeling met de linkermuisknop direct naar
Start -> Alle programma’s -> Opstarten
Of plaats deze snelkoppeling (via knippen -> plakken) in de map
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstarten.

Bij opnieuw aanmelden worden Word en de bestanden dan automatisch geopend.

Verdwijnt zo’n document dan uit de standaardmap voor documenten?
Nee, daarom moet je niet het document zelf maar de snelkoppeling in de map Opstarten plaatsen.

Alternatief
Je kunt eventueel ook eerst alle tekstbestanden in één batchfile plaatsen.
Indien gewenst kun je de inhoud van de batchfile later wijzigen, waardoor andere tekstbestanden geopend worden. Dan hoef je niet steeds doc-bestanden naar Opstarten slepen.
Klik met de rechtermuisknop op je bureaublad
Kies Nieuw -> Tekstdocument
Noem dit document bijvoorbeeld Tekststart.BAT (dus geen extensie .txt)
Open dit document met bijvoorbeeld Kladblok of Wordpad
Voer deze tekst in:
start winword C:\..... en dan de plaats en naam van alle documenten, eindigend op doc
start winword C:\..... etc.
Sla dit bestand op.
Klik op Tekststart.bat om te zien of de tekstdocumenten geopend worden.
Zo ja, sleep het bestand met de rechtermuisknop naar de map: Start -> Alle programma’s -> Opstarten en kies "Snelkoppeling maken".
SimonV