hoe kan ik een in Word gemaakt inhoudsopgave eenvoudig verplaatsen?

ik maakte m per ongeluk tussen twee hoofdstukken in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
6K

Het beste antwoord

Je kunt een aantal dingen doen.

1.
Je zou heel gewoon een nieuwe inhoudsopgave kunnen maken op de juiste plek, en de bestaande inhoudsopgave kunnen weghalen. Indien je niet teveel speciale dingen hebt gedaan met je inhoudsopgave, is dit een snelle en eenvoudige methode.

2.
Je zou het hoofdstuk dat nu vóór de inhoudsopgave staat, kunnen verplaatsen naar een plek vlak ná de inhoudsopgave. Het netto resultaat is hetzelfde als wanneer je de inhoudsopgave zou hebben verplaatst.

3.
Je zou de inhoudsopgave zelf kunnen verplaatsen. Daartoe moet je eerst de inhoudsopgave selecteren. Dat kan als volgt:
a.  Ga met de cursor ergens aan het einde van het hoofdstuk vóór de inhoudsopgave staan.
b.  Druk op het pijltje naar rechts, net zolang tot de inhoudsopgave lichtgrijs wordt.
c.  Druk op de Del-toets (kan ook Delete heten, afhankelijk van je toetsenbord). De inhoudsopgave wordt nu donkergrijs.
d.  Druk op Control-X. De inhoudsopgave verdwijnt nu.
e.  Ga naar de plek waar je de inhoudsopgave wilt hebben.
f.  Druk op Control-V om de inhoudsopgave daar te plakken.

Cryofiel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Word kan het betreffende gedeelte heel makkelijk verplaatsen door dat gedeelte te accentueren dan op rechter muisknop klikken en daarna kopiëren. Dan op andere plaats cursor neerzetten en dan plakken klaar.

Hierna andere gedeelte wissen.