Wat is een goeie manier om aanwezigheid van medewerkers te monitoren?

Op mijn werkplek is de aanwezigheid van medewerkers aangegeven met een "aanwezig" "afwezig" bordje. We willen dit graag digitaal en overzichtelijker hebben. Ik heb gegoogled of er een tool of device is gemaakt voor dit doel, maar heb niks kunnen vinden.
Enig idee of er iets soortgelijks op de markt is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is precies het doel? Wil je ergens in kunnen loggen om te zien wie er op een bepaald moment aanwezig is, of wie er nu aanwezig is? Of gaat het meer om een registratie van de gewerkte uren? (Of eventueel nog iets anders?)
Cryofiel
9 jaar geleden
Werken jullie met Windows-computers die aan een netwerk zijn gekoppeld? Zo ja, dan kun je Lync gebruiken. Dat geeft automatisch aan of iemand online of offline is, en (indien er vergaderingen zijn gepland) vanaf welk moment de medewerker weer beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het doel is om bij de ingang een monitor op te hangen met een overzicht van het kantoor en wie er wel of niet aanwezig is, ik heb inderdaad al aan Lync gedacht, maar nog niet goed onderzocht!
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat is het doel, als ik vragen mag? Het "doel" dat je nu beschrijft is geen doel maar een middel. Het middel dient een doel (mag ik hopen). Welk doel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het doel is het overzichtelijk meten wie wel en wie niet op zijn werkplek zit, aangezien het aanwezig afwezig bord rommelig is en mensen het wel eens vergeten
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je het alleen wilt meten, hoef je geen monitor op te hangen waarop je kunt zien wie aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry ik bedoelde afbeelden.

Het beste antwoord

Bij mij op het werk hebben ze een klokbadge systeem.
Elke werknemer heeft een badge aan de sleutelbos zitten, als ze op het werk komen klokken ze in, door dit voor een apparaat te houden.
Als ze naar huis gaan klokken ze weer uit.
Zo word gelijk de urenregistratie voor het loon bijgehouden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben wel een druppel om de deur mee te openen voor 8 uur, maar lang niet al het personeel gebruikt dat.
Er is een mogelijkheid om zo'n soortgelijk systeem in te stellen..