Hoe krijg je een titel in de inhoudsopgave in Word?

Ik gebruik altijd de automatische inhoudsopgave, maar daarvoor moet je alleen koppen gebruiken. Meestal geef ik dan de titel kop1, maar ik zou graag gewoon de Titel terug willen laten komen in de inhoudsopgave. Het lijkt me wel dat dit mogelijk is, alleen kom ik er niet helemaal uit. Hoe pas je dit aan? Dus dat de titel, kop1 en kop2 terug komt in de inhoudsopgave?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
19.6K

Antwoorden (1)

In de inhoudsopgave worden alle tekst en afbeeldingen opgenomen die zijn opgemaakt met de volgende opmaakprofielen: ingebouwde kopopmaakprofielen, opmaakprofielen met overzichtsniveaus of aangepaste opmaakprofielen.

Je kunt een kop (bijvoorbeeld een titel) aan een inhoudsopgave toevoegen door te klikken op 'Verwijzing in het menu Invoegen'. Klik op Index en inhoudsopgave en klik vervolgens op het tabblad Inhoudsopgave. Klik op Opties en voeg het nummer voor het betreffende opmaakprofiel toe aan het vak Niveau. Geen enkele tekst die met dit kopopmaakprofiel is opgemaakt wordt uit de inhoudsopgave weggelaten.

Als je het uiterlijk van een inhoudsopgave in een webframe wilt wijzigen, plaats je de cursor eerst in het frame waarin de inhoudsopgave zich bevindt.
Als je het uiterlijk wilt wijzigen van een inhoudsopgave in een webframe met hyperlinks, dan wijzig je de eigenschappen in het opmaakprofiel van de hyperlink.
Als je de tekst van een afzonderlijke vermelding wilt wijzigen zoek je de bron van de vermelding op, wijzig je deze en werk je vervolgens de gehele inhoudsopgave bij.

Als je wilt dat de opmaak van de koppen in de inhoudsopgave gelijk is aan die van de koppen in het document, kun je de opmaakprofielen voor inhoudsopgaven wijzigen. Let wel: als je een kop in het document handmatig hebt opgemaakt (je hebt bijvoorbeeld de opmaak Vet toegepast), wordt deze opmaak ook toegepast op de uiteindelijke inhoudsopgave.

Met de knop 'Inhoudsopgave bijwerken' werk je alleen de eerste inhoudsopgave in het document bij. Dit werkt bovendien alleen met inhoudsopgaven die zijn gemaakt met ingebouwde kopopmaakprofielen of opmaakprofielen met meerdere niveaus. Als het document meerdere inhoudsopgaven bevat of als je handmatig een inhoudsopgave hebt gemaakt met behulp van velden, moet je daarom elke inhoudsopgave afzonderlijk bijwerken. Klik daarvoor in elke inhoudsopgave en druk vervolgens op F9.

(Bovenstaande is wat te vinden is op de hulppagina's van Word over een inhoudsopgave maken en wijzigen).
Amadea