Is er een gratis (FTP) programma waarmee je bestanden van de ene harde schijf naar de andere harde schijf kunt kopiëren?

Is er een gratis (FTP) programma waarmee je bestanden van de ene harde schijf naar de andere harde schijf kunt kopiëren zonder verlies van bestanden?

Ik wil hier een programma voor gebruiken dat de mislukte transfers opnieuw in de wachtrij kan zetten zodat ik uiteindelijk zeker weer dat alles is overgezet. In windows Verkenner lukt dit niet. Waardoor uiteindelijk gegevensverlies kan ontstaan doordat bestandjes vergeten worden.

Ik weet dat het kan/kon met WS_FTP, maar daarvan is de licentie verlopen en voor dit alleen vindt ik het zonde om daarvoor alleen een nieuwe licentie aan te schaffen (gebruik tegenwoordig ander FTP programma voor het web)

Toegevoegd na 28 minuten:
FTP staat bewust tussen haakjes, dus het hoeft niet perse een FTP programma te zijn :-)

De bron-en doelschijven zitten in meerdere pc’s op verschillende (externe) schijven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.1K
Cryofiel
14 jaar geleden
Waarom ftp? ftp is bedoeld om bestanden over het Internet te verplaatsen. Zitten beide harde schijven in dezelfde computer, dan is ftp nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FTP staat bewust tussen haakjes, dus het hoeft niet perse een FTP programma te zijn :-) De bron-en doelschijven zitten in meerdere pc's op verschillende (externe) schijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een bestand wil kopieren naar bijvoorbeeld een externe harde schijf dan heb je helemaal geen FTP programma nodig!Klik met de rechtermuisknop op de bewuste map en kies voor verkennen,vervolgens moet je alles selecteren en dan kan het geheel zo gekopieerd worden naar de desbetreffend schijf.Wel moet je dan even de doelmap een naam geven.
Succes,het gaat zeker lukken!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mulimans en Pliestoeletmie.. FTP staat bewust tussen haakjes, dus het hoeft niet perse een FTP programma te zijn :-) De bron-en doelschijven zitten in meerdere pc’s op verschillende (externe) schijven. Kopieren/plakken is al geprobeerd zoals ook in de toelichting al staat. Ik zoek echt een programma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja windows is vervelend. Kopieer je een hele directory met heel veel bestanden, en in het midden gaat het mis (bestand in gebruik of zo). Dan kapt hij het af. En dan mag je gaan uitzoeken welke wel al zijn gekopieerd en welke niet. Ik ben toen ook op zoek gegaan naar wat anders. Nu is supercopier mij heilig. Zie mijn antwoord.
Cryofiel
14 jaar geleden
In Vista en Windows 7 is dat probleem opgelost. Die gaat gewoon door, en meldt pas aan het einde welke dingen mis zijn gegaan. Ook vraagt hij pas aan het einde of hij bestanden moet overschrijven. Zo kun je je PC tenminste eens alleen laten, en loop je niet de kans dat je na een half uur terugkomt om te zien dat-ie na 30 seconden al een vraag stelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe M toch nog iets goeds. Ik werk alleen nog met XP, en voorlopig zal ik het er nog mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paragon Drive copy pro... Het is een duur programma, maar 30 dagen gratis... In die tijd kun je toch wel een kopietje maken... Succes..

Het beste antwoord

Ik ken het programma zelf niet, maar misschien heb je iets aan TeraCopy. Zie de bron voor de free download.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

op de onderstaande site staan een heleboel gratis ftp programma's

Toegevoegd na 4 minuten:
wat je ook kunt gebruiken is FreeCommander het is een eenvoudig te gebruiken alternatief voor de standaard Windows file manager, die doet denken aan Norton Commander. Functie te bekijken (en te sorteren na) foldersize, 37 talen, de functie om screenshots te slaan als een bestand of naar het klembord. U kunt FreeCommander overal - kopieer gewoon de installatie directory op een CD of USB-Stick
http://alternativeto.net/desktop/freecommander/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij wilt SuperCopier2 hebben.

Voor bestandsbeheer gebruik ik FreeCommander (kan ook FTP aan), in combinatie met SuperCopier (voor sneller en queue/buffer kopiëren). Lukt het niet met 1 bestand dan kan je hem naar het einde van de buffer plaatsen en doorgaan met de rest.

Ik gebruikte ook wel eens CopyHandler om meerdere kopie-opdrachten in een buffer achter elkaar te zetten. Maar ik ben erachter gekomen dat SuperCopier dat ook kan. Dus geen meerdere kopie-acties tegelijkertijd maar achter elkaar. Dat is sneller omdat een hdd maar 1x tegelijkertijd kan worden aangesproken.

Voor echte FTP-transfers heb je ook FileZilla.

Alles is portable (USB) en freeware.
Op www.portablefreeware.com vind je nog meer leuke tools.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DropBox

Wordt op mijn werk ook gebruikt omdat sommige klanten niet met FTP kunnen werken..
Het is gratis maar je kan ook kiezen voor de betaalde versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet of het bij zeer veel bestanden heel handig werkt. Ik vind het eerder een top oplossing voor het overal online beschikbaar hebben van je belangrijke bestanden. Dikke +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, dankjewel :)