Hoe moet je een ethernet kabel juist aansluiten op je laptop?

Ik heb dit al geprobeerd maar het lukte niet...
Ik heb de kabel alleen aangesloten , moet ik ook iets aanpassen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
22.9K

Het beste antwoord

Hierbij 2 afbeeldingen van een poort in een laptop en de stekker.
Gewoon zien dat het klepje van de kabel zit aan de kant waar de uitsparing zit in de poort van de laptop.
Zoals in dit voorbeeld heeft de poort van de pc de uitsparing langs de onderkant, dus moet de kabel met het klepje naar onder.
Als de kabel in de pc zit (je hoort een klikje) sluit je de andere kant van de kabel aan op je modem of op een aansluiting in de muur. Normaal gezien moet de pc dan de verbinding herkennen en naast de klok een icoontje weergeven (een klein schermpje met een stekkertje).
Om de kabel weer te verwijderen duw het klepje in en dan komt hij weer uit de poort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hoeft niet aan te passen, wel moet je een kleine klik horen als je het erin zet. Zorg dat je kant met flexibele stuk goed zet. Forceer het echter niet, dan maak je dingen stuk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe moet het geen probleem geven, je kan de stekker van de kabel maar op 1 manier in je laptop steken. Let wel op dat je de goede ingang hebt. En de goede kabel, heb weleens iemand geholpen die een KPN telefoonkabeltje voor de goede kabel aanzag. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar zit het andere eind van de kabel in? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je de kabel er fout insteekt, maar aan de andere kant zit een wandcontactdoos, neem ik aan. Of een router. Ik zou daar eens gaan kijken.