Hoe scroll ik een FOTO van beneden naar boven in AVID Studio?

Normaal kun je een tekst van onder naar boven (of andersom) laten bewegen in een videobewerkingsprogramma. Je kunt ook foto's laten inzoomen en uitzoomen.
Maar, hoe laat je in Avid Studio nu een foto van beneden naar boven scrollen of bewegen, of andersom.
Ik heb een soort (bmp) fotoplaatje, waar een lange tekst op staat. Het overtypen als tekst is een oneindig groot werk.
Je ziet heel vaak op YouTube filmpjes dat de foto's alle kanten uit kunnen bewegen.

Hoe kan ik dit in Avid Studio voor elkaar krijgen, weet iemand dat?
Een bewerking om het op de juiste plaats in te voegen en ook de grootte of andere bewerkingen ervan is geen enkel probleem.
Ik heb bijna alles al geprobeerd.
Wie weet een oplossing voor mij?
Peter

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank 'j4ck1nth3b0x' voor je antwoord. (heb het hier maar gekopieerd hoor, die moeilijke naam).
Heb de bijgevoegde link geopend en kwam tot de conclusie, dat ik al bijna tot het eind was gekomen. Maar bij dat laatste: '5. If you want motion, you can turn on keyframing', kwam ik niet. Ik had ook geen idee hoe ik dat moest opvragen in Avid.
Maar ben met die verwijzing toch maar verder gaan zoeken naar die 'keyframing' op het internet.
En het is mij nu gelukt om een fotoplaatje in .bmp, waar een tekst in staat van beneden naar boven te laten verschuiven in een al bestaande video film. Het werkt nog niet helemaal optimaal, ik ben ermee aan het experimenteren, maar het werkt wel in Avid Studio. En ook steeds beter.
Mijn dank voor je idee en verwijzing.
Peter047

Het beste antwoord

In Avid Media Composer gaat dat met de pan&zoom plugin, ik verwacht dat het ook gewoon in Avid Studio zit omdat het een core plugin betreft....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook in Avid Studio werkt het. Iets nadere uitleg: Wanneer je met
1. Rechter muisknop in het spoor klikt,
2. Effectengenerator openen,
3. 1 - 2D-3D openen,
4. 2D Editor CPU kiezen,
5. Rechts in naam op het witte tekentje (ruit) klikken (wordt oranje),
6. Keyframing is geactiveerd,
7. Nadere uitleg op YouTube bij keyframing,
8. Voor opnieuw openen volstaat het ermee op roze boven lijn te klikken voor eventuele wijziging.
Peter047