Zijn er nadelen aan het kopen van een Apple laptop in Amerika ?

is de software bijv. alleen in het Engels ? Of zijn er nog andere nadelen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik werk in de VS en heb daar ook een Apple Macbook pro gekocht. Ben de afgelopen 20 reizen niet één keer gecontroleerd (en ja ik weet dat dat niets zegt over de 21e keer)

Als je bij de juiste winkel in een andere staat koopt, is de Macbook soms (afhankelijk van de staat waar vandaan verzonden wordt) zonder sales tax. Dat scheelt al snel 100 dollar of meer.

Laat je de laptop bezorgen in Nederland, dan ben je met alle bijkomende kosten waarschijnlijk niet goedkoper uit. Een goede winkel in New York (daar koop ik bijna alle electronica) is B&H. Ze hebben ook een erg uitgebreide website.

Nadelen aan een VS Macbook zijn:

- Geen Europese stekker (maar een standaard kabeltje van 1 euro lost dat probleem op)
- Misschien lastiger om garantie te krijgen in Nederland
- Het iLife pakket in Nederland gratis en standaard is geïnstalleerd is niet aanwezig op een VS Macbook.
paulus811
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Volgens mij kan dat alleen via de Amerikaanse app store en daar kun je zonder Apple account in de VS niet bij. Ik heb alleen iPhoto nodig en heb dat voor 13,99 geïnstalleerd. Heb eerlijk gezegd voor dat bedrag ook niet haarfijn uitgezocht hoe ik het gratis had kunnen krijgen.
paulus811
9 jaar geleden
Als prijs niet een hot item is, is dat wel de veiligste optie. Maar ik zag bij B&H een Macbook 15.4 inch met 8gb ram, 256gb SSD en i7 processor voor 1600 USD, dat is 1230 euro en daar kun je m in Nederland nergens voor krijgen. Daar komt in principe nog wel sales tax bij, maar als je m online zou bestellen en laat afleveren in bijvoorbeeld New Jersey is die 1230 het eindbedrag. En dan alleen nog niet zenuwachtig worden bij de douane..... http://www.bhphotovideo.com/c/product/1010896-REG/apple_me293ll_a_15_4_macbook_pro_notebook.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Apple biedt op alle producten wereldwijde garantie. Het maakt niet uit waar je het hebt gekocht. Daarnaast kan je een macbook kopen als je in Amerika bent en dan vervolgens de verpakking weggooien en het meenemen in je bagage. Of, als je de doos wil hebben, stuur de lege doos dan op naar je huisadres.

Andere antwoorden (3)

Als je apparaat kapot gaat, moet je hem opsturen naar Amerika voor reparatie.
Er zit een andere stekker bij en volgens mij hebben ze andere stroomsterkte in Amerika.
De douane kan moeilijk gaa doen.
Ritsuka
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Stroomsterkte is geen probleem. Een Macbook werkt op alle voltages. De adapter is ook geen probleem. Er zit een losse kabel met stekker aan die je eenvoudig door een standaard apparaatsnoertje kunt vervangen.
Officieel mag het niet zonder invoerrechten te betalen. Meestal kosten de invoerrechten meer dan het kopen in Nederland, en is het dus voordeliger en handiger (als hij bijvoorbeeld kapot gaat) om hem gewoon in Nederland te kopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen enkel probleem! Je mag voor zo'n €450 vrij invoeren. Kom je daar boven dan moet je hem officieel invoeren. De Amerikaanse stekker past in Europa niet. Dus adapter of eu kabel kopen. Evt netvoedingsapparaten zijn zowel 320 als 110 V. Garantie? Onzin Apple heeft een wereldwijde garantie , geen enkel probleem dus. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
220V
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb zelf een Apple product uit Amerika meegebracht. Na bijna een jaar storing. Weggebracht in NL bij een Apple center. Ze zagen dat het ding in de vs was gekocht. Kreeg echter zonder probleem een nieuwe.
Kan ook niet anders!