Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

microsoft office powerpoint template omzetten naar openoffice?

Ik heb een Microsoft Office powerpoint template (potx). In dat template is niet alleen stijl, maar ook master slides in opgegeven. Nu dacht ik, omzetten in otp. Maar daar komen de master slides niet mee. wel de achtergrond, en een kleinbeetje het lettertype de kleur en de grootte, maar niet de master slides.

Is het mogelijk? is het overigens ook mogelijk om tekst met zwarte randen te creeeren bijvoorbeeld??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
952

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Open met de Presentation Wizard van Impress een PowerPoint-sjabloon via 'Open an existing presentation'. Selecteer in de dropdown 'Microsoft PowerPoint Template'. Zoek het sjabloon dat je wil laden op de C-schijf onder 'Program Files/Microsoft Office/Sjablonen/Presentaties'. Sla het sjabloon op in OpenOffice-formaat met 'Opslaan as'. Kies voor 'Save as type ODF Presentatie template'. Typ de naam van het sjabloon in het veld 'File name'. Ga naar de map waarin je het sjabloon wil opslaan en klik op 'Save'. De template is nu omgezet naar een OpenOffice's OTP template.

Als je de template van een presentatie zelf hebt gemaakt, bewaar je die eerst via PowerPoint op je computer met 'Bewaar als'. Je bewaart dan als een PowerPoint sjabloon (.pot of .potx).

Toegevoegd na 2 uur:
Iedere template bestaat uit meerdere varianten. Ik denk dat je ze allemaal moet importeren. Zie afbeelding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedere template bestaat uit meerdere varianten. Ik denk dat je ze allemaal moet importeren. Ik heb dit bij het antwoord gezet met een afbeelding. Zou het daarmee lukken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet wat je bedoelt, maar ik denk niet dat het gaat. Op volgende pagina vind je onderaan uitleg over het heen en weren van PowerPoint naar Impress en andersom onder het kopje 'Import, export and sharing issues in presentations': https://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/OOoAuthors_User_Manual/Migration_Guide_2006/Sharing_Files.
Daarin staat dat data-velden ge-exporteerd worden als tekst, zodat ze niet automatisch updaten. Zou het dat zijn wat bij jou gebeurt?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding