schijf partitioneren

Wil windows 7 installeren doch vooraf de harde schijf partitioneren. Welk gratis programma kan ik daarvoor gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je Windows 7 op een schone partitie wilt installeren kan je dat waarschijnlijk ook met de Windows 7 CD zelf doen, zoals XiniX aangeeft. In ieder geval kan je de schijf formatteren en ik meen ook in meerdere schijven splitsen.

Anders kan je GParted eens proberen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Partition Wizard werkt ook onder windows 7.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat doet de installatie zelf al, als je dat wil... Daar hoef je niets extras voor te doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als je de installatie dvd voor de eerste maal gebruikt, daarna wordt een stuurprogramma gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft aan dat je windows 7 wilt installeren. Of je dat de eerste keer doet of de software over een bestaande wilt installeren maakt m.i. niet uit. Stuurprogramma's (drivers) heb je er niet voor nodig. Je kunt wel software gebruiken die het klusje ook doen met meer mogelijkheden dan de Windows 7 DVD.
AWM
14 jaar geleden
Maar als je extra partities wilt maken, kun je dat het beste aangeven TIJDENS de installatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, met de windows 7 DVD kan dat zelfs niet anders denk ik.
In Windows 7 kun je via Start, Alle Programma's, Computerbeheer, Systeembeheer, Schijfbeheer ook na de installatie partities maken, vergroten, verkleinen en verwijderen. Andere programma's heb je daarom eigenlijk niet meer nodig.