Wat zijn de risico's als je een verkeerd proces stopt?

Wat kan er allemaal gebeuren als ik, met taakbeheer, de verkeerde processen stop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment van stoppen ja, maar als je alles normaal afsluit en opnieuw opstart is het probleem wer opgelost.

Het beste antwoord

Niets, als je een proces niet mag stoppen krijg je daar een melding van. En als je een proces stopt die wel belangrijk is en geen melding krijgt, dan kan het gebeuren dat je een programma stopt oid, maar je pc zal nooit crashen zodat je hem niet meer kan opstarten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De processen zijn onderdeel van een programma of het besturingssysteem (Windows) zelf.

Als je een proces beëindigd dat niet beëindigd had moeten worden loop je dus het risico dat het desbetreffende programma, of het besturingssysteem zelf niet meer zo functioneert als het moet.

Overigens wordt een dergelijk proces na het herstarten van de computer (vrijwel) altijd ook herstart. Dus in die zin kun je het ook wel veilig uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je net het Svchost-systeem DCOM-proces stopt (alleen kan je niet zien welke de DCOM is), zal je PC aftellen van 60 naar 0 en dan rebooten.
Als je een virus/malwarescanproces en sommige andere processen probeert te stoppen, wordt dat vaak geweigerd. Dat is normaal gedrag.
Na het herstarten zullen alle processen weer gestart worden. Als je processen permanent wilt stoppen:
1. Start
2. Uitvoeren
3. Services.msc {enter}
Daar kan je je lol op. Maar wel eerst goed Googlen wat uit mag en wat niet!! Anders zit je straks met een niet-werkende Windows.