Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik dit programma stoppen?

Als je ALT+Ctrl+Delete drukt kun je de taakbeheer opstarten. (VISTA) Ik zie daar dan bij PROCESSEN dit bijstaan: svchost.exe - SYSTEEM .
Kan ik dit proces beëindigen? Ik kan me het niet herinneren dat het er altijd al stond en het neemt ERG veel geheugen in beslag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
898

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Scvhost = service host. Oftewel gast voor een ander programma. Verreweg meestal betreft het Windows-(systeem)processen, die niet mogen of kunnen worden beëindigt (dan doet simpelweg je Windows 't niet meer).
Aan de hand van slechts deze gegevens, kan niet gezegd worden of het betreffende proces kan/mag worden beëindigd.

"Ik kan me het niet herinneren dat het er altijd al stond."
Een Windows-PC met minder dan 6x SVCHOST actief, ben ik volgens mij al jarenlang niet meer tegengekomen. Bij mij staat er 2x een SVCHOST-SYSTEEM tussen als SVCHOST 6x actief is, en 3x als SVCHOST 7x actief is. Volgens mij is dat normaal.

Als je de boel toch niet vertrouwd:
Probeer eens:
pandasoftware.com/activescan en/of
housecall.trendmicro.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zie de link voor meer info over svchost. Je kunt het veilig uitschakelen overigens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Strikt genomen kun je het beëindigen, dus ja.

Maar, het is wel een systeemproces van Windows zelf dus de gevolgen zijn onvoorspelbaar, maar waarschijnlijk negatief. Met andere woorden, je kunt het beter niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem bij systeemconfiguratie of taakbeheer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
svhost is een standard windows programma
en zal nodig zijn voor het internetten
ga naar de onderstaande link en download daar prosess explorer dan kun je zien welke service er toebehoort aan svhost

Toegevoegd na 43 seconden:
die zoveel geheugen in beslag neemt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding