Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn zojuist geïnstalleerde software kan openen?

Het gaat om het programma DVDshrink. Ik heb de volledige installatie doorlopen, maar zodra ik het programma open, wordt er niks van het programma weergegeven (vensters etc.) Ik heb al geprobeerd om het programma als administrator uit te voeren, maar ook dat loste het probleem niet op..

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het programma ook al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat had geen effect..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (2)

Misschien werkt het programma winRAR? Ik had ook altijd zo'n soort probleem, toen werd mij geadviseerd winRAR te gebruiken en het werkte! Op google gewoon opzoeken dan vind je hem zeker. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dit werkt niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WinRAR is software voor compressie. Dat heeft niets met het probleem van de vraagsteller of DVDShrink te maken.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen, afhankelijk van de oorzaak van het probleem:

Klik op Start -> Programma's -> ffdshow. De videodecoderconfiguratie en de audiodecoderconfiguratie gaan open. Klik op de DirectShow-regelaar in de linker scroll-box van de video-instellingen. Vink het vakje [use ffdshow only in:] aan en klik op bewerken. Verwijder nu DVDShrink uit de lijst door hem te highlighten en te verwijderen. Klik op OK.
Vink ook het vak "Show dialog when an unknown application tries to load ffdshow" aan. Daarmee kan je dit straks ook toepassen op een programma dat niet in de lijst staat, zonder het erin te moeten zetten. Klik nu op Apply (Toepassen) en vervolgens op OK om de instellingen op te slaan.
Doe hetzelfde voor de audio-instellingen.
Open nu DVDShrink. Eerst gaat een dialoogvenster open met de vraag of je wil kiezen wat ffdshow moet doen. Klik op OK. Kies de eerste keer voor "don't use ffdshow (just this once)" en controleer of DVDShrink zonder problemen open gaat. Sluit dan DVDShrink en open het opnieuw. Vink deze keer aan "use ffdshow (just this once)" en controleer of DVDShrink nog steeds werkt. Zolang je deze configuratie-instellingen kan wijzigen, zit je goed.

Het kan zijn dat DVDShrink niet opstart omdat het niet is opgenomen in de uitzonderingen van "Data Execution Prevention" (DEP of Preventie van gegevensuitvoering). Probeer dan dit:

1) Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd
2) In de Prestatie-sectie (Performance) klik je op Instellingen (Settings)
3) Selecteer het tabblad DEP
4) Klik op Toevoegen (of Add) en blader naar het DVD Shrink.exe-bestand (Klik op Openen)
5) Klik op OK, en nog eens op OK.