Is er een programma waarmee ik het 'veilig verwijderen' van hardware ongedaan kan maken?

Als je een USB-staaf (of een ander apparaat) op de computer aansluit, mag je die er officieel niet zomaar uittrekken. Je moet eerst "hardware veilig verwijderen" (of "hardware veilig uitwerpen") gebruiken; pas dan kun je de USB-staaf uit de computer verwijderen zonder gevaar te lopen op gegevensverlies.

Als ik na het commando "hardware veilig verwijderen" toch nog even op de USB-staaf wil kijken, moet ik die eerst fysiek verwijderen, en hem dan opnieuw aansluiten.

Bestaat er een programma dat dit overbodig maakt? Dus een programma dat, nadat ik "hardware veilig verwijderen" heb aangeklikt en de schijfletter van de USB-staaf uit het overzicht in Verkenner is verdwenen, de USB-staaf direct weer toegankelijk maakt, en de bijbehorende schijfletter weer doet verschijnen in het overzicht in Verkenner. Dus alsof ik de USB-staaf er even uit had getrokken en er direct weer in had gestoken, maar dan puur softwarematig.

Bestaat zo'n programma?

Cryofiel
9 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een Engelstalige uitleg, maar omdat ik geen Windowsgebruiker ben zal ik hem niet goed genoeg kunnen vertalen voor een antwoord. Daarom een linkje via deze weg: http://superuser.com/questions/121957/how-to-un-eject-a-usb-flash-drive-eject-is-easy-safely-remove-hardware-b Als je wil zoeken naar andere pagina's met informatie over dit soort zaken, gebruik van de term "mount" of "unmount". Dit betekent zoveel als het beschikbaar maken van een bestandssysteem, of het loskoppelen ervan.
jc54
9 jaar geleden
Al zou er zo'n programma bestaan , dan maakt dat alles alleen omslachtiger. Je zou het programma moeten opstarten en aangeven dat je een actie ongedaan wilt maken.
Veel handiger is, de USB stick verwijderen en terug plaatsen.
Ik denk dus dat zo'n programma niet bestaat, ik heb er nog nooit van gehoord en ik kan er niets over vinden. misschien dat een of andere nerd wel eens iets dergelijks heeft geschreven, maar waar je het dan kunt vinden................

Het beste antwoord

Ja, dit soort software bestaat.
DevEject is simpele software dat geconfigureerd kan worden om het hele Veilig Verwijderen-systeem over te nemen. Je kunt USB-apparaten hier ook mee als het ware opnieuw inpluggen zonder dat in werkelijkheid te doen. Dit programma is freeware.
Download link: https://www.raymond.cc/blog/download/did/2869/
USB Safely Remove doet eigenlijk precies hetzelfde, maar is veel gebruiksvriendelijker. Dit programma is shareware.
Download link: https://www.raymond.cc/blog/download/did/2870/
Ook gebruiksvriendelijke software hiervoor is Zentimo. Dit programma is shareware.
Download link: https://www.raymond.cc/blog/download/did/2871/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan iemand de min even verdedigen?
Cryofiel
9 jaar geleden
Vreemde min. Dit zijn precies de programmaatjes die ik zocht, waarvoor dank!