Kan je e-mail berichten in MS Outlook 2013 ook echt permanent verwijderen?

Heb diverse grote e-mail bestanden verwijderd in Outlook. Heb echter voor het verwijderen even gekeken hoe groot het Outlook bestand is en ook na het verwijderen. Wat blijkt; het PST bestand (Outlook Data File) is nog precies gelijk, tot op de kB nauwkeurig. Zelfs het opnieuw opstarten helpt niet.

Kortom; het permanent verwijderen van mail berichten blijven dus toch opgeslagen, immers blijft de bestandgrootte gelijk. Opmerkelijk dat je voorafgaand het verwijderen nog een waarschuwing krijgt of je de berichten permanent wilt verwijderen…Ze zijn nog wel aanwezig, alleen zie je ze niet meer in Outlook. Erg merkwaardig!

Hoe kan je echt mailtjes permanent verwijderen, zodat alles ook echt is verwijderd? Bestaan er (betaalde) tools die dit verwijderen wel kunnen uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Als je een mail verwijdert wordt hij verplaatst naar de prullenbak. De mail blijft daar staan. De totale grootte van Outlook blijft dus identiek, net zoals jij hebt geconstateerd. Pas als de mail uit de prullenbak is verwijderd wordt de omvang van Outlook minder. De mail is nu nl. echt verwijderd. Je kunt de prullenbak op 3 manieren legen. Door met de rechter muisknop op de prullenbak te klikken en optie map leegmaken te kiezen, 2; door de prullenbak te openen , vervelgens de items te selecteren en te deleten en 3; door in de opties in te stellen dat bij afsluiten de prullenbak automatisch wordt geleegd. Ook kun je items direct verwijderen, dus de prullenbak omzeilen. Gebruik dan in het postvak in of in verzonden items de toets combi: shift+delete. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om de verwijderde e-mails definitief uit het pst-bestand te verwijderen, kun je het bestand comprimeren.

1. Kies Bestand >> Info.
2. Klik in het venster Accountgegevens op Accountinstellingen >> Accountinstellingen.
3. Selecteer in het dialoogvenster Accountinstellingen het tabblad Gegevensbestanden.
4. Selecteer het gegevensbestand (herkenbaar aan de extensie .pst) dat moet worden gecomprimeerd en klik op Instellingen.
5. Klik in het dialoogvenster Outlook-gegevensbestand op de optie Nu comprimeren.
6. Wacht tot het comprimeren gereed is en klik dan tot slot op OK >> Sluiten.
SimonV