Hoe kan ik zorgen dat excel automatisch lijnen verwijdert?

Beste mensen!
Ik heb een vraag. Ik moet voor werk informatie selecteren en dit gaat op heden best prima alleen ik denk dat het beter kan en ik denk dat hier mensen zitten die mij daarbij kunnen helpen.

Ik heb nu 4 kolommen en 2 van die kolommen moeten minimaal 15 zijn (dit is ongeveer bij 10% het geval). Als dit het geval is is kolom 1 van toepassing, anders kan de hele rij verwijdert worden.

Is er een manier waarop ik dit in excel kan verwerken?

Hartelijk bedankt voor jullie medewerking!

PS: In de bijlage is het resultaat wat ik wil behalen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie wel 4 kolommen, maar alleen in 3 en 4 staan getallen. Wat zien we in de kolommen in jouw afbeelding? De 10 procent die minimaal 15 is?
Anderen snappen de vraag misschien zoals je ze gesteld hebt, maar ik kan er niets van maken. Kan je verduidelijken?

Antwoorden (2)

Excel is voornamelijk bedoeld om informatie te presenteren en om berekeningen uit te voeren. Voor wat jij wil, kun je beter naar een DBMS zoals Access overschakelen.

Als je automatisch rijen wil verwijderen, dan zou je dat kunnen bereiken met VBA. Schrijf een procedure die na wijziging van een cel controleert of de groene kolommen minimaal 15 bevatten. Als dat niet het geval is, dan kan met die procedure de betreffende rij verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In kolom 5 een formulie zetten =als(en(C2>=15;D2>=15);1;0) . Die formule trek je door naar alle regels en vervolgens sorteer je op kolom 5. Alle regels waar de waarde in kolom 5 0 is kun je verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Helemaal automatisch kan alleen als je een VBA procedure schrijft. Maar als je had geweten hoe dat moet, had je de vraag niet gesteld.
paulus811