Welke formule moet ik invullen bij het dikgedrukte vakje in het excel bestand?

Voorbeeld:

ik werk van 8:00 tot 22:00 dan is dat 14 uur

ik wil dat excel (via een formule) automatisch het bedrag uitrekent a € 7,50 per uur

net heb ik geprobeerd: =E3*7,5
maar dan komt er iets van 18:00 uit
dus dat is de verkeerde uitkomst

Wie kan mij helpen aan de goede formule?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

=UUR(E4)*7,5

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, voor jouw voorbeeld:
=UUR(E3)*7,5
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst moet je zorgen voor een goede celopmaak. Ga naar cel D3 en druk op Ctrl + 1. In het venster dat nu geopend wordt, kies je "Alle " en "Standaard" (de bovenste opties in de rijtjes). Vervolgens schrijf je in cel D3 de volgende formule: =UUR(C3-B3) De uitkomst zal "14" zijn. Nu staat er "14:00" wat zoveel betekent als 2 uur 's middags en dat is eigenlijk niet wat je wil zien; je wil het aantal gewerkte uren zien. In cel E3 ga je eveneens met Ctrl + 1 de celopmaak aanpassen. Kies nu voor "Valuta" en laat de rest van de opties staan zoals ze zijn. Nu gebruik je in cel E3 de volgende formule: =D3*7,5 Dan kom je op een bedrag van EUR 105,-.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps...
Eerst moet je zorgen voor een goede celopmaak. Ga naar cel D3 en druk op Ctrl + 1. In het venster dat nu geopend wordt, kies je "Alle " en "Standaard" (de bovenste opties in de rijtjes). Vervolgens schrijf je in cel D3 de volgende formule:

=UUR(C3-B3)

De uitkomst zal "14" zijn. Nu staat er "14:00" wat zoveel betekent als 2 uur ‘s middags en dat is eigenlijk niet wat je wil zien; je wil het aantal gewerkte uren zien.

In cel E3 ga je eveneens met Ctrl + 1 de celopmaak aanpassen. Kies nu voor "Valuta" en laat de rest van de opties staan zoals ze zijn. Nu gebruik je in cel E3 de volgende formule:

=D3*7,5

Dan kom je op een bedrag van EUR 105,-.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Maarten, Bedankt voor je reactie ik heb nu inderdaad de goede uitkomst
maar dit gaat alleen als ik hele uren invul als ik ga werken per half uur of per kwartier krijg ik een andere uitkomst omdat 20:45 dan ingevuld moet worden als 20,75 weet je toevallig hoe ik dit aan kan passen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha, dat is een goeie. We zouden een klein beetje vals kunnen spelen. Zet in F3 de volgende formule: =(C3-B3)*1440 Verberg nu kolom F. Zet in D3 de volgende formule: =F3/60 Tenslotte zet je in E3 de volgende formule: =F3*0,125 In D3 behoud je het aantal gewerkte uren, voor het overzicht. Maar de berekening van de vergoeding gaat nu dus uit van een andere cel zodat de berekening goed gaat. Het is misschien niet een erg chique oplossing, maar wel eentje die werkt en die je snel kunt gebruiken.