Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn MacBook updaten van 10.5.8 naar 10.6 of hoger?

Ik heb een macbook met os x lion en mijn versie is 10.5.8. omdat het een al redelijk oude versie is kan ik sommige dingen niet meer. Zoals een nieuwere Adobe Flash Player downloaden. en straks ondersteund YouTube mijn versie niet meer zodat ik niet alles meer kan kijken op YouTube enzo. weet iemand hoe ik mijn versie naar 10.6 of hoger kan updaten? Het liefst gratis. Oh ja via Software-update wil het ook niet. Hij zegt dan dat mijn MacBook up-to-date is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat je nog een oude versie gebruikt zal je eerst moeten updaten naar Snow Leopard. (deze moet je kopen voor € 18,-)
Afhankelijk van hoe oud je Macbook is zou ik OS X Mavericks vervolgens downloaden en installeren. (gratis)

Zowel Snow Leopard als Mavericks staan in de App Store. Deze kan je downloaden en als je deze opent krijg je een programma op je scherm waarmee je kan upgraden naar de nieuwe versie.

Toegevoegd na 54 seconden:
Aanvulling op mijn opmerking "afhankelijk van hoe oud je Macbook is" -> OS X Mavericks gebruikt 2 GB van je geheugen dus installeren van deze versie kan ervoor zorgen dat je MB langzaam word
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding