hoe krijg ik witregels in excel?

Ik heb in de eerste kolom naam, adres en woonplaats onder elkaar staan.
Ik wil deze naast elkaar hebben. ik heb een formule daarvoor maar dan moet tussen de adressen een witregel staan. Weet iemand hoe dat snel kan of misschien een andere formule om de naam en adresgegevens naast elkaar te krijgen. Verdeelt over 3 kolommen?

Alavst bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.7K

Het beste antwoord

Onderstaande lijkt als een hele klus,maar dat is zo gepiept
Stel dat alles in kolom A onder elkaar staat vanaf de 1e regel,

Dan zet je in [B1] = Rest(Rij();3)=1
in [C1] = A1
in [D1] = A2
in [E1] = A3

Dat kopieer je dan naar beneden voor alle rijen
De net doorgekopierde formules kopieer je en die plak je daarna als waardes.
Vervolgens sorteer je op kolom B (alles waar WAAR staat is 1e regel van een blok van 3 regels, dus de regel met de naam).
En haal je de gegevens die je niet nodig hebt weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kopieert de hele rij naar Word, selecteert de hele tekst en klikt onder het menu 'tabellen' op 'Nieuw' (links) en dan helemaal onderaan op 'Tekst naar tabel converteren'. Je zet vervolgens 3 achter het aantal kolommen en vervolgens op OK (zie afbeelding 1).
Het resultaat zie je in afbeelding 2. Dan kopieer je alles en plakt het terug in een Excel-document.