waarom loopt windows movie maker vast, als ik wil opslaan?

Als ik mijn film wil opslaan op de pc, loopt ie vast. Dit duurt soms wel dagen.. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (1)

Als software vastloopt wil dat meestal zeggen dat het problemen heeft om geheugen vrij te maken.

Wil je aan de slag gaan met videobewerking moet je daarom ook zien dat je pc daartoe in staat is.

Zorg ten eerste voor videobewerkingssoftware die op een slimme manier omgaat met de te bewerken data.

Sla regelmatig op.

Zorg voor voldoende RAM-geheugen.

Zorg liefst voor meerdere harddisks in je pc.

Bijvoorbeeld een ssd met het besturingssysteem en de software.

Een harddisk met bronmateriaal.

Een andere harddisk waar je instelt dat de software zijn tijdelijke bestanden mag stockeren.

En nóg een andere harddisk waar je de doelbestanden laat wegschrijven.

Op die manier werkt alles lekker vlot omdat elke harddisk zich op z'n eigen taak kan toespitsen en niet telkens met de lees en schrijfkop naar een andere plek moet gaan omdat ie met meerdere dingen tegelijk moet bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan dat allemaal op een laptop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het makkelijkst en beste is natuurlijk een desktop-computer. Bij een laptop kan je meestal wel geheugen uitbreiden en sommige exemplaren zijn voorzien om meerdere harddisks in te bouwen. Als dat niet zo is moet je met externe harddisks aan de slag over een snelle sata- of USB3.0-interface. En die harddisk in de laptop waar deze van boot kan je altijd wel vervangen door een ssd. Qua rekenkracht zit je dan met het nadeel dat deze in laptops 2 jaar achterlopen op desktop-pc's. Met die laatste ben je sowieso in het voordeel: goedkoper en milieuvriendelijker.