waarom loopt windows movie maker vast, als ik wil opslaan?

Als ik mijn film wil opslaan op de pc, loopt ie vast. Dit duurt soms wel dagen.. Hoe kan ik dit oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Moviemaker loopt vast omdat het een instabiel programma is. Daarnaast is het zo dat moviemaker maar met bepaalde videobestanden overweg kan. Als ik jou was zal ik een ander programma gaan gebruiken. Tipje! Probeer een ander formaat van je beeldmateriaal te maken!

Als software vastloopt wil dat meestal zeggen dat het problemen heeft om geheugen vrij te maken. Wil je aan de slag gaan met videobewerking moet je daarom ook zien dat je pc daartoe in staat is. Zorg ten eerste voor videobewerkingssoftware die op een slimme manier omgaat met de te bewerken data. Sla regelmatig op. Zorg voor voldoende RAM-geheugen. Zorg liefst voor meerdere harddisks in je pc. Bijvoorbeeld een ssd met het besturingssysteem en de software. Een harddisk met bronmateriaal. Een andere harddisk waar je instelt dat de software zijn tijdelijke bestanden mag stockeren. En nóg een andere harddisk waar je de doelbestanden laat wegschrijven. Op die manier werkt alles lekker vlot omdat elke harddisk zich op z'n eigen taak kan toespitsen en niet telkens met de lees en schrijfkop naar een andere plek moet gaan omdat ie met meerdere dingen tegelijk moet bezig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100