Java is al ingebouwd in je pc, dus daar hoef je niets mee op een site...

De Java die je hebt is net als Flash een minimale omgeving voor een taal en die in staat is scripts en zo te draaien op jouw pc... Je kunt er alles in ontwikkelen, maar dan moet je het hele Java-developers-pakket helemaal op je pc zetten en de taal is niet makkelijk omdat de taal heel basaal is... Net als C++ bijvoorbeeld...

Je kunt alles met Java programmeren... Maar dat heb je niet nodig voor sites die java gebruiken als middel tot communicatie...

Rapidshare bijvoorbeeld gebruikt Java om je de beperkingen op te leggen van hun site...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Java is een objectgeoriënteerde programmeertaal. Historisch gezien is Java een platformonafhankelijke taal die qua syntaxis grotendeels gebaseerd is op de (eveneens objectgeoriënteerde) programmeertaal C++. Java beschikt echter over een uitgebreidere klassenbibliotheek dan C++.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet Java (de programmeertaal) vooral niet verwarren met de scripttaal JavaScript, een implementatie van ECMAscript die door alle browsers wordt ondersteunt.
rose