Foto-cd's afspelen op DVD-recorder: waarom kan dat niet meer?

Vroeger (=tot 2 jaar geleden) zette ik gewoon *.jpg-bestandjes op een cd, en dan kon ik via de dvd-speler naar mijn vakantiefoto's kijken.
Mijn nieuwe dvd-speler/hd-recorder doet dat niet meer, die loopt erop vast. Bij anderen geprobeerd: zelfde verhaal.
Ik heb een "cadeau-cd" gebrand m.b.v. Picasa, die er een voorstelling van maakt: dvd-speler loopt erop vast (herkent de foto-cd, blijft schijfje lezen, verder gebeurt er 20 minuten lang nix).
Beetje nagevraagd bij collega's: veel mensen mopperen op deze "vooruitgang" bij moderne dvd-spelers.
Is er software die je fotoos zodanig op cd zet, dat de moderne dvd-speler ermee overweg kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het een philips of vhs speler bij deze merken komt dit probleem veel voor.
Ook bepaalde gekochte dvd's kunnen een probleem vormen voor deze spelers

Antwoorden (3)

Er is software om DVD's te maken van foto's. Het eindproduct is een gewone DVD. Je kunt leuke zaken doen met de foto's (laten bewegen, titelen, etc) en er een leuk muziekje onder zetten.
AWM
14 jaar geleden
Dat kunnen ze nog wel hoor... Maar de speler moet het wel aankunnen... Daar is niets aan verandert de laatste tijd... Ze spelen allemaal zelfs MP3-cd´s af...

Dan moet er wat mis zijn met jouw recorder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En weer een puntje erbij door een volstrekt verkeerd antwoord. Ze spelen helemaal niet allemaal MP3-cd's af. En dat ze het wel kunnen als de speler het aankan is een waardeloze open deur.
Waarschijnlijk kan je dvd speller de t.o.c. informatie niet lezen.
De t.o.c. informatie staat op een cd en dvd tegen het midden aan.

Toegevoegd na 8 minuten:
in de t.o.c. staat alle informatie van de cd of dvd.
wat voor cd of dvd het is
welke formaat film of foto's het zijn.
hoelang de cd of dvd duurt
hoeveel nummers of foto's erop staan
als een lens deze informatie niet ziet of kan lezen zal de dvd speler niet werken.