Foto-cd's afspelen op DVD-recorder: waarom kan dat niet meer?

Vroeger (=tot 2 jaar geleden) zette ik gewoon *.jpg-bestandjes op een cd, en dan kon ik via de dvd-speler naar mijn vakantiefoto's kijken.
Mijn nieuwe dvd-speler/hd-recorder doet dat niet meer, die loopt erop vast. Bij anderen geprobeerd: zelfde verhaal.
Ik heb een "cadeau-cd" gebrand m.b.v. Picasa, die er een voorstelling van maakt: dvd-speler loopt erop vast (herkent de foto-cd, blijft schijfje lezen, verder gebeurt er 20 minuten lang nix).
Beetje nagevraagd bij collega's: veel mensen mopperen op deze "vooruitgang" bij moderne dvd-spelers.
Is er software die je fotoos zodanig op cd zet, dat de moderne dvd-speler ermee overweg kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is software om DVD's te maken van foto's. Het eindproduct is een gewone DVD. Je kunt leuke zaken doen met de foto's (laten bewegen, titelen, etc) en er een leuk muziekje onder zetten.

Bronnen:
http://www.photo-to-dvd.com/

Dat kunnen ze nog wel hoor... Maar de speler moet het wel aankunnen... Daar is niets aan verandert de laatste tijd... Ze spelen allemaal zelfs MP3-cd´s af... Dan moet er wat mis zijn met jouw recorder...

Waarschijnlijk kan je dvd speller de t.o.c. informatie niet lezen. De t.o.c. informatie staat op een cd en dvd tegen het midden aan. Toegevoegd na 8 minuten: in de t.o.c. staat alle informatie van de cd of dvd. wat voor cd of dvd het is welke formaat film of foto's het zijn. hoelang de cd of dvd duurt hoeveel nummers of foto's erop staan als een lens deze informatie niet ziet of kan lezen zal de dvd speler niet werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100