Hoe actief overtrekken in Illustrator?

Ik heb tekeningen in gescand en deze wil ik actief overtrekken. De tekeningen zijn met een soort fineliner getekend op papier. Als ik hem in Illustrator actief overtrek, maakt hij van de lijnen een vulling en een lijn. Het is de bedoeling om de tekeningen in te kleuren in illustrator en dat de zwarte omlijning dan weg is. Maar dat gaat niet op de manier hoe ik ze nu actief overtrek. Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.4K

Antwoorden (1)

Kies 'Object' en 'Image trace and expand'.
Vervolgens 'Ungroup'.
Je kan daarna elk vlak afzonderlijk selecteren en inkleuren. Daarna kan je de zwarte 'paden' selecteren en deleten.