Ik heb een foto van 1000 x 642 px en die wil ik ook zo printen?

Ik heb een soort document/foto van 1000 bij 642 pixels en wil hem dus ook op dat formaat printen op een windows 7 laptop. Maar dat lukt niet. Het is een HP printer waarmee je ook kan scannen. Kan iemand mij helpen is er een programma of zo iets hoe ik die foto in precies dat formaat kan printen?
Of een andere manier?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Een foto van 1000 x 642 pixels is op het scherm van je computer 35,28 x 22,65 cm groot. De resolutie is dan 72 ppi. Als je daarvan een foto van goede kwaliteit wil afdrukken (300 ppi) is die 8,47 x 5,44 cm groot.
Het draait hier dus om de resolutie. Je kan uiteraard proberen de resolutie van de foto op 72 ppi in te stellen en hem zo afdrukken. Hij zal dan niet van heel slechte kwaliteit zijn, maar ideaal is het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een foto van 1000 x 642 px heeft geen formaat, daarvoor heb je ook de resolutie van de foto voor nodig. Je kunt de foto schalen en printen met een goed teken- of fotobewerkingsprogramma, zoals Photoshop of CorelDraw. Verder wat Waterinfo schrijft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem hierbij aan dat het om de verhouding gaat, want er is geen standaardafmeting bij een bepaalde resolutie. Dat hangt van het aantal dpi (dots per inch, m.a.w.: X-pixels / breedte en Y-pixels / hoogte). Zo'n beetje alle (foto)programma's drukken foto's af in de goede verhouding. In MS Word kun je de afmeting van een afbeelding in cm's instellen (dus in real world units). Dat is waarschijnlijk wat je wilt.