Hoe krijg ik het klassieke firefox icoon terug?

Vandaag heb ik firefox 29.0 geïnstalleerd. In de laatste versies van firefox zorgde ik er steeds voor dat ik de tabs terug on bottom plaatste en het klassieke menu terughaalde.

Dat eerste heb ik nu moeten herstellen mbv de addon Classic Theme Restorer. En de toepassingsknop die nu mee in de titelbalk zit zat mij ook in de weg. Ook die kan ik weghalen met Classic Theme Restorer. Maar dan ben ik alles behalve de menu-balk kwijt op de titelbalk. Als ik in de vorige versie de menubalk terug tevoorschijn haalde verdween de toepassingsknop automatisch en kreeg ik het firefox-icoon terug. Nu vind ik het niet alleen lelijk zo zonder icoon, want daarom heb ik het nu ingesteld op 'on titlecar (icon only), maar mis ik ook de functionaliteit van het firefox-icoon. Omdat windows (7) nog steeds de sluitknop op een onlogische plaats helemaal rechts bovenaan heeft staan (ipv links bovenaan) heb ik het firefox-icoon nodig om met een snelle dubbelklik firefox te kunnen afsluiten. Dat kan ik nu dus niet meer.

Iemand enig idee of en hoe ik het icoon terughaal naar de titelbalk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2.6K
Amadea
9 jaar geleden
Waar gebruik je het Firefox-icoon dan voor? Ik snap de vraag niet. De versie 29 heeft mij wel ook veel gepuzzel opgeleverd. Maar ik heb door de add-on Simple White erop te zetten, en wat te schuiven met de pictogrammen en de menubalk het toch in prettige vorm gekregen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om op te dubbelklikken en firefox af te sluiten. In windows heeft een dubbelklik op het programma-icoon linksboven hetzelfde effect dan een enkelklik op de sluitknop rechtsboven. Ik vind dat microsoft daar niet goed over heeft nagedacht. Je moet bij het sluiten van het programma naar helemaal rechtsboven in het venster. Vervolgens wil je een nieuw programma openen en moet je helemaal naar linksonder voor de startknop. Daarom plaats ik de taakbalk in windows bovenaan en sluit ik programma's met het programmaicoon. Dat is allebei dan linksboven en dus veel logischer.

Het beste antwoord

Dat je het icoon als zodanig kunt gebruiken wist ik niet, maar bij mijn Simple White scherm staat het gewone Firefox plaatje linksboven. Inderdaad kan je daarop klikken en dan kiezen voor sluiten. Dus ik kan je de add-on Simple White aanbevelen (bij mij staat versie 2.2.2 erop). Die kan je vinden onder Alle complete thema's, helemaal rechtsonder op de Add-onbeheerder.

Toegevoegd na 7 minuten:
En wat je nog moet weten is dat die Titelbalk te verwijderen en weer terug te zetten is. Dat gaat via het Aanpasmenu, met de drie streepjes rechtsboven of door met de rechtermuisknop in een leeg stuk bovenruimte te klikken.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De add-on simple white vond ik nu niet zo mooi. Ik heb 'm er terug afgegooid, ik kan de klassieke weergave ook terugkrijgen met classic theme restorer. Die titelbalk terugkrijgen was nou exact wat ik nodig had en dat lukte gelukkig ook zonder de simple white addon. Duizend maal dank!