kun je een ingescand blad met tabellen openen in exel?

zodanig dat hij alles in de juiste rij en kolom zet zoals op het blad

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Reddie
10 jaar geleden
Dat lijkt me niet. Maar je kunt het toch gewoon proberen.

Het beste antwoord

Kort gezegd, nee. Excel kan kolommen herkennen als de data op een bepaalde manier in een tekstdocument is geformateerd; bijvoorbeeld gescheiden is door een komma. Excel kent geen functie als OCR o.i.d. zoals je bij tekstherkenning nog wel eens ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bestaat dan de mogelijkheid om het eerst te kopieren naar word en dan met een hulpprogramma omzetten tot exel? of is daar geen enkel manier voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk niet. OCR herkent slechts teksten, geen tabellen. Het enige dat je zou kunnen proberen is om via OCR de teksten te laten herkennen en deze vervolgens in Excel te kopiëren en plakken. Mijn ervaring met OCR is echter niet al te best en je bent waarschijnlijk meer bezig met controleren en verbeteren dan je zou zijn als je de informatie gewoon rechtstreeks in Excel typt.