Wat betekent dat gene wat op de foto staat tijdens de installatie van Windows 8?

Toegevoegd na 50 seconden:
Opnieuw opstarten helpt niet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

In tegenstelling tot Windows Vista en 7 is Windows 8 (vanaf build 8400) is niet compatibel met alle modellen van de Pentium 4 processor.

Dit komt door het feit dat Windows 8 een processor nodig heeft die beschikt over de volgende functies: SSE2, PAE en NX bit. Alle Pentium 4 processoren zijn compatibel met SSE2 en EAP, dus het probleem zal uit de NX-bit komen.

- Controleer eerst of je Pentium 4 model de NX bit ondersteunt. Bij Socket 423 of 478 processors, zal dat in de meeste gevallen niet het geval zijn.

- Sockets 775 processors, kunnen wel compatibel zijn. Als de CPU de NX-bit ondersteunt , kunt u Windows 8 32-bit of 64-bit installeren (het hangt af van de modellen!).

- Zorg er ook voor dat NX bit niet is uitgeschakeld in de BIOS (indien aanwezig).

Toegevoegd na 5 minuten:
De NX bit inschakelen doe je als volgt:
Zodra je in het BIOS bent, gaat u naar Geavanceerde opties en selecteer vervolgens 'Processor' en dan 'No Execute Memory Protection', is deze optie niet aanwezig, dan 'Beveiliging' > 'Opties' en selecteer 'Execute Disable'. Verander dit naar 'Enable’ or ‘On’.
Ozewiezewozewiezewallakristallix