Hoe weet je welke software een website op gebouwd is?

Bv wordpress etc etc hoe weet je dit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Makelijkste manier is via deze website. :)
http://builtwith.com/

Antwoorden (2)

Een website is opgebouwd uit een code. deze code kun je vinden door op ctrl + U te drukken. Om het simpeler te maken kun je zeggen dat een website is opgebouwd uit drie soorten manieren van codering.

Dit zijn de HTLM Code, JQuery code en Javascript code.
Een website is opgebouwd uit kaders en video's

Alle stilstaande aspecten zijn opgebouwd uit een HTLM code. Denk hier bijvoorbeeld aan tekst, kaders en afbeeldingen.
Om ervoor te zorgen dat er iets gebeurd wanneer je op zijn kader met je muis klikt of eroverheen beweegt is er JQuery. Deze code zorgt ervoor dat het kader opligt of een link opent.
Wanneer er filmpjes zijn of dingen die je moet intikken zoals persoonsgegevens wordt Javascript gebruikt. Dit zijn alle dingen die zorgen voor interactie tussen jou en de website.

Als je nog specifieker wilt weten hoe dit werkt kun je dit leren op de website http://www.codecademy.com/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt vaak zien welk content management systeem gebruikt wordt door in de code te kijken. Vaak wordt de naam genoemd, zoals joomla of wordpress.

De code kan onleesbaar zijn als je dat niet gewend bent. Maar vaak staat er ergens tussen die code iets vermeld. Maar niet altijd. Daarnaast kan iemand zelf een website maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ctrl+u geprobeerd maar krijg geen beweging?