Welke besturingssystemen kan ik gebruiken als alternatief voor Windows XP- Windows 7 ?

Vogens een recente mededeling zal Windows met ingang vanaf (juni of juli 2010), geen beveiligingsupdates meer geven voor Windows XP, nu rijst bij mij de vraag wat is dan een beter alternatief of besturingssysteem voor mijn pc ?
Ik werk nu op Windows professional met SP 2 ! Wie kan mij enig advies geven ? Hartelijke dank

Karel8158

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (6)

Ik gebruik windows 7, en het bevalt me uitstekend. Andere optie? Een linux-versie. Veel meer is er niet, Vista is niet aan te raden en je hebt geen Apple computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Apple Mac kan ook windows op draaien hoor.
Om windows 7 te installeren moet je kijken of je computer geschikt is voor windows 7
dus controleer je systeem eisen.
microsoft heeft een tooltje uitgebracht waarmee je kunt kijken of je computer en rand apperatuur geschikt is voor windows 7
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WinXP zal nog langer updates blijven uitgeven datum zal ik zo toevoegen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is nog niet bekend wanneer XP support wordt beeindigd, je moet echter wel SP3 geinstalleerd hebben.
Dus even updaten, en geen zorgen.

Toegevoegd na 9 minuten:
On April 14, 2009, Windows XP and its family of operating systems were moved from Mainstream Support to the Extended Support phase as it marks the progression of the legacy operating system through the Microsoft Support Lifecycle Policy. During the Extended Support Phase, Microsoft will continue to provide security updates every month for Windows XP; however, free technical support, warranty claims and design changes are no longer being offered.

Toegevoegd na 10 minuten:
UPDATE:
On April 8, 2014, all Windows XP support, including security updates and security-related hotfixes, will be terminated.[2]

Toegevoegd na 43 minuten:
Als vervanging kun je kiezen voor http://www.ubuntu.com/
Zal wel wennen zijn, want is wel even anders dan WinXP.

Vooralsnog, ik zou me nog geen zorgen maken met je XP installatie, alleen even upgraden naar SP3.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, laat XP staan en maak je PC dual boot met Ubuntu Linux.
Dan houd je je vetrouwde Windows omgeving en kun je wennen aan Ubuntu.

Toegevoegd na 40 seconden:
Uiteraard gaat dit weer een - opleveren van de rabiate Linux haters hier op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 linux is een prima alternatief voor de oudere pc's, het is echter niet zo gebruiksvriendelijk voor de normale en beginnende gebruikers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kiswum Klopt, maar Ubuntu maakt op dat punt forse verbeteringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, anoniem minduimpje zet ook een pootje.
ubuntu

dit is een gratis besturingssysteem en erg handig.

http://www.ubuntu.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29

gr

youris (tijdelijk gebruik van askmen's account)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik momenteel mac OS.X, en ben daar zeer tevreden mee. Hij loopt zelden vast, en is handig om te gebruiken. Hij is alleen iets minder toegankelijk voor software-ontwikkelaars zoals ik.

Het verschil tussen windows en mac is dat je bij windows overal aan kan. Als je genoeg kennis hebt, zou je bij wijze van spreken het hele besturingssysteem kunnen veranderen. Apple beveiligt en beschermt zijn materiaal beter. Mac geeft ontwikkelaars een "zandbak" waarin ze kunnen spelen, maar de kern blijft gesloten.