Hoe kan het dat ik zo veel GB kwijt ben op mijn Mac aan programma's?

Ik heb een Macbook Air, met vrij weinig opslag. Ik gebruik veel van die opslag meestal niet, maar de laatste tijd heb ik steeds minder opslag, momenteel nog maar ongeveer 9 gigabyte over, terwijl ik niks heb gedownload (juist dingen verwijderd). Er staat dat ik maarliefst 48 gb kwijt ben aan programma's terwijl als ik bij 'programma's' kijk in finder staat er dat ik 20 gb kwijt ben aan programma's. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Goeie kans dat hij de bibliotheek met programma-ondersteuning meerekent.

Om precies te zijn /Library/Application Support/ op je Mac. Ik gok dat je GarageBand en/of iMovie erop hebt staan, die ieder met veel mediabestanden komen als muziekinstrumenten en videoclips.

Gebruik je geen van beide apps (iMovie, GarageBand), doe dan dit:

- Klik op de Finder in je Dock.
- Tik Cmd-shift-C. Je bent nu in je Computer.
- Navigeer naar Macintosh HD, dan Library, dan Application Support.
- Sleep de mappen iMovie en GarageBand naar de prullenbak. Kan zijn dat je Mac je om je wachtwoord vraagt.
- Leeg de prullemand.

Kijk nu nog eens hoeveel ruimte je programma's innemen.

Toegevoegd na 17 uur:
Levert dat niet al teveel op, dan kun je op de volgende manier grote programma's herkennen:

- Ga naar de Finder.
- Tik Cmd-shift-A om naar je Applicaties te gaan.
- Tik Cmd-2 om de detailweergave te gebruiken.
- Sorteer middels de kolomkoppen, op Grootte.
- Tik Cmd-J voor extra weergave-opties.
- Vink aan: Bereken alle bestandsgroottes.

Langzaam maar zeker komen nu de grootste apps bovenaan te staan.

Ditzelfde trucje kun je herhalen in de eerder genoemde Library/Application Support/ map.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord aangevuld waarmee je verder op jacht kan gaan naar grote bestanden.