Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik .avi filmpjes in Imovie?

Ik heb meerdere filmpjes van een oudere jvc camera gehaald, dit waren .mov bestanden en heb deze van naam veranderd aar .avi. Ze staan in een map op mijn bureaublad maar ik krijg ze met geen mogelijkheid in Imovie. Ik heb gesleept, geprobeerd te importeren via archief alleen zie de filmpjes dan wel maar kan ze niet selecteren. Wie kan mij helpen?
Niet te moeilijk graag want gebruik voor het eerst Imovie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
770
SimonV
10 jaar geleden
Ik snap niet waarom je de extensies veranderd hebt in avi? Imovie leest geen avi-bestanden, wel mov-bestanden. http://www.iskysoft.com/imovie/import-wmv-m2ts-video-imovie-mac.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook eerst de .mov bestanden geprobeerd te importeren maar dat lukte ook niet en toen werd er ergens anders aangeraden om ze om te zetten naar mpeg of avi, vandaar. Heb je wel een idee hoe ik de mov bestanden (als ik ze weer veranderd heb) in iMovie krijg?
SimonV
10 jaar geleden
Je zegt: "alleen zie de filmpjes dan wel maar kan ze niet selecteren".
Wat gebeurt er als je op een filmpje klikt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niks want ik kan ze niet selecteren of aanklikken, ik zie ze wel maar zijn doorzichtiger.
SimonV
10 jaar geleden
Vreemd, als de extensie mov is, zou je het bestand moeten kunnen aanklikken. Hopelijk heeft iemand anders een oplossing.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt *.mov bestanden niet zomaar van naam veranderen naar *.avi, want dan gebeurt er eigenlijk niets mee.
Je zult ze echt moeten converteren naar *.avi en dat kan alleen maar middels software.

Dit kan o.a. met een freeware-programma als Free #GP Video Converter.


Dit is maar een voorbeeld van een willekeurig programmaatje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding