Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voordelen van Ableton ten opzichte van FL studio?

Ik vernam dat tegenwoordig iedereen Ableton gebruikt, terwijl vroeger FL studio toch wel heel veel gebruikt werd. Welke voordelen heeft Ableton ten opzichte van FL studio?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
891
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat iedereen tegenwoordig gebruikt hangt denk ik meer af van met wie je omgaat. :)
http://www.bt-studio.nl/thuis-studio-beginnen/software-daw/
Vergis je niet. FL wordt ook heel veel gebruikt.
FL is meer voor de producer (electronisch muziek) en Ableton is meer een audio DAW. Met beide kun je het zelfde maar de 'look and feel' zijn wel verschillend. Voordelen zullen dus afhangen van hoe en waarvoor je ze gebruikt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik weet zo niet echt voordelen te benoemen, behalve dan dat ableton naar mijn mening meer gericht is op "live" musiceren. In fruityloops is dat volgens mij wat lastiger. Elke daw heeft zo zijn eigen plus en minpunten maar als je slim bent werk je met allebei waarbij je de 1 als master draait en de ander als slave. Op deze manier heb je het beste van allebei. Als je beginner bent zou ik zeggen ableton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding